تشخيص برنج شمالي مرغوب

29/آذر/1396 منابع ومقالات بدون دیدگاه

تشخيص برنج شمالي مرغوب : برنج انواع درجه بندی را شامل می شود هر چه دانه های برنج خشک‌ تر و سفت‌ تر باشد بهتر است، فقط خوب قد کشیدن ملاک نیست.

رنگ خاص برنج شمالي :

یکی از راههای تشخیص برنج مرغوب  و شمالي رنگ آن مي باشد رنگ  برنج شمال سفید رنگ است که ممکن هست مقدار کمی هم شیری رنگ باشد ولی رنگ زرد یا خاکستری نباید داشته باشد.

  عطرخاصي برنج شمالي :

برنج شمال عطر خاصي دارد که بسیار دلنشین است. یکی از روشهای تشخیص برنج  شمالي مرغوب این است که مشتی برنج بردارین و ها کنین و بعد بو بکشین. اگر بوي مطبوعی مي دهد برنج مرغوبی مي باشد.

شكل  ظاهري خاصي دارد:

اين برنج باریک و کشیده هست. در نوع مرغوبش به طول یک سانتی متر مي باشدو درپخت بسیار خوش فرم مي شود.

همچنین اين نوع برنج نباید چند دسته باشه و شکلهای مختلفی باهم مخلوط باشند. ونباید دانه های شکسته داشته باشه، چرا که در پخت شكل زيبايي ندارد .

تشخيص برنج شمالي مرغوب

نكته:برنجی که کمی از برداشتش گذشته باشد و قدیمی تر باشد مرغوبتر و خوش پخت تراست و برنج تازه به خاطر رطوبتی که دارد ممکن است  به خوش پختی برنج قدیمی تر نرسد. روش تشخیص هم این می باشد که دانه برنج رو زیردندان گذاشته و گاز بزنید.اگر تازه باشه، نرم هست و زود شکسته میشه ولي اگر قدیمی تر باشد خشک و سفت است و پخت بهتری دارد.

 شالیکوبی دولتی آبادی با نام تجاری ایران رایس میل ، یک کارخانه تمام اتوماتیک با بروزترین تجهیزات در شهر علی آباد کتول استان گلستان واقع شده است. شما می توانید خرید برنج خود را به صورت خرد و عمده از این کارخانه با خیال راحت انجام دهید. در صورت تمایل امکان ارسال نمونه برنج برای شما وجود دارد. از بهترین برنج شمال می توان به برنج طارم دم سیاه ، برنج هاشمی و برنج فجر، برنج شیرودی ، برنج ندا نام برد. برای خرید برنج شمال به آدرس سایت http://iranricemill.com/ مراجعه کنید.

 

 

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :