رقم ندا

23/دی/1396 منابع ومقالات بدون دیدگاه

رقم ندا : یکی دیگر از ارقام پر محصول قابل کشت در اراضی شالیزاری کشور که بیشترین سطح زیر کشت بین ارقام پر محصول برنج را در استان های شمالی دارا می باشد.

رقم ندا

رنگ دانه برنج سفید، تا حدودی شیشه ای ، شفاف بوده ، عطر و بوی خاصی ندارد ، ارزش غذائی آن متوسط تا پائین و برنج پخته شده آن تا حدودی نرم ولی خاصیت ماندگاری خوبی بعد از پخت ندارد.

برخی از کشاورزان شمال به اصطلاح این برنج را طارم ندا می نامند. طول دانه برنج قبل از پخت 6/59 تا 7و پس از پخت ۱۰/۵۲ میلی متر و نسبت طویل شدن دانه 1/60 و عرض دانه برنج حدود ۱/۹۵ میلی متر می باشد که نشان دهنده کمی چاق و بنابر بودن راه برنج می باشد. غلظت ژل و درجه حرارت ژلاتینی شدن دانه متوسط و میزان آمیلوز دانه برنج 26/2 درصد است. متوسط عملکرد این رقم بسیار خوب و حدود ۷۵۰۰ کیلوگرم شلتوک در هکتار می باشد.

 شالیکوبی دولتی آبادی با نام تجاری ایران رایس میل ، یک کارخانه تمام اتوماتیک با بروزترین تجهیزات در شهر علی آباد کتول استان گلستان واقع شده است. شما می توانید خرید برنج خود را به صورت خرد و عمده از این کارخانه با خیال راحت انجام دهید. در صورت تمایل امکان ارسال نمونه برنج برای شما وجود دارد. از بهترین برنج شمال می توان به برنج طارم دم سیاه ، برنج هاشمی و برنج فجر، برنج شیرودی ، برنج ندا نام برد. برای خرید برنج شمال به آدرس سایت http://iranricemill.com/ مراجعه کنید.

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :