برنج خوب از کجا بخریم ؟

6/بهمن/1399 منابع ومقالات بدون دیدگاه

برنج خوب از کجا بخریم ؟ برنج خوب از کجا بخریم سوال هر فردی است که قصد دارد از فروشگاه های اینترنتی برنج شمال  برای خرید برنج اقدام کند. انواع برنج ایرانی برای خرید سالانه برنج فوق العاده ای هستند. اما برای خرید برنج خوب، باید توجه کنید که معیار شما چیست؟ اگر برنج را برای مراسم خاصی می خواهید نیز می تواند یک معیار باشد. در خرید برنج حواستان را جمع کنید تا سرتان کلاه نرود. البته تشخیص برنج خوب شمال کمی دشوار است. بنابراین خرید برنج از فروشگاه های اینتر نتی برنج راه بهتری است تا با اطمینان از کشاورزان زحمتکش، برنج سالم و اصیل را دریافت کنید. قیمت برنج ایرانی نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید برنج است که با توجه به منطقه کشت، سم و کود های شیمیایی و نوع رسیدگی متفاوت است. به عنوان مثال قیمت برنج طارم هاشمی که در مازندران کشت می شود با قیمت برنج فجر گلستان متفاوت است. لذا در این مطلب با راهنمایی اینکه برنج خوب از کجا بخریم، به فاکتورهای برنج خوب چیست، می پردازیم.

انواع برنج ایرانی

انواع برنج ایرانی عطر و طعم خوبی دارند. پخت و قدکشی برنج ایرانی خوب است و هضم آن بسیار راحت تر از برنج های خارجی است. برنج طارم ، هاشمی، علی کاظمی، دم سیاه، برنج صدری، عنبربو، برنج ندا، برنج شیرودی و... از انواع برنج ایرانی هستند. یکی از انواع برنج های ایرانی که در مناطق جنوبی ایران کشت می شوند، برنج چمپا هستند.

برنج چمپا چیست؟

برنج چمپا برنج پایه کوتاه است که با نام های چمپه،  کامفیروز، کام فیروزی و نام های محلی دیگر نیز شناخته می شود. برنج چمپا در جنوب کشور و در استان فارس کشت می شود. ظاهر برنج چمپا گرد است. اکثر مردم جنوب از این برنج استفاده می کنند. برنج چمپای شادگان عطر، طعم کیفیت بهتری از برنج عنبربو دارد. اما ظاهر برنج چمپا دانه بلند نیست و طرز پخت مخصوصی دارد.

برنج خوب از کجا بخریم؟

برای خرید برنج خوب، ابتدا باید بدانید که تعریف برنج خوب چیست. برنج خوب از نگاه هر کسی معنایی دارد. معنی برنج خوب می تواند عطر برنج باشد یا یکدست بودن برنج یا رنگ برنج خوب. لذا در این مطلب با بررسی اینکه برنج خوب چیه، پارامترهای برنج خوب را یک بار برای همیشه بخوانید تا در خرید برنج بیشتر حواستان باشد.

برنج خوب از کجا بخریم ؟

تشخیص برنج خوب شمال

تشخیص برنج خوب کار ساده ای نیست و گاهی افراد خبره هم دچار مشکل می شوند. اما با توجه به رنگ، شفافیت، ظاهر، یکدست بودن و طعم برنج می توان به تشخیص برنج خوب شمال پرداخت. با این وجود بهترین راه تشخیص برنج خوب، پخت برنج است.

خرید برنج ارزان اینترنتی

خرید برنج قدم دوم است. در قدم اول باید بدانید که به دنبال چه برنجی هستید. معیار های خود را برای خرید برنج مشخص کنید و سپس به جست و جو بپردازید. معیار های خرید برنج اینترنتی می تواند قد برنج، کهنه یا تازه بودن برج، خرید برنج برای مهمانی یا پخت غذای خاصی و سایر موارد باشد. در نهایت برای خرید برنج ارزان اینترنتی در جای درستی قرار دارید.

برنج خوب چیه؟

برنج خوب در کل برنجی است که یکدست باشد و اندازه های دانه در مجموع یک اندازه باشند. عطر برنج یکی از فاکتورهای برنج خوب است که اغلب خانواده های ایرانی به دنبال برنجی عطری هستند و معیارشان برای خرید برنج خوب، عطری بودن برنج است. کهنه یا تازه بودن برنج نیز می تواند یک معیار باشد که برنج کهنه با از دست دادن رطوبت برنج، خشک می شود و پس از پخت ری کشی خوبی دارد. در ادامه برای تشخیص برنج خوب معیار هایی را با روش تشخیصشان بیان می کنیم.

برنج خوب از کجا بخریم ؟

رنگ برنج خوب

رنگ برنج یکی از ابتدایی ترین معیار های تشخیص برنج خوب است. رنگ برنج خوب سفید  و نیمه شفاف است. برخلاف برنج های خارجی که رنگ کدری دارند. البته با توجه به نوع برنج، هر برنج رنگی مختص خود را دارد. به عنوان مثال رنگ برنج قهوه ای، سفید و شفاف نیست و همه می دانیم رنگ اصلی آن قهوه ای و تیره است. اما برای برنج های سفید، نباید رنگ برنج زرد یا تیره باشد. روش تشخیص رنگ برنج نیز با دیدن است.

یکدست بودن برنج

یکدست بودن برنج ایرانی به نوع زمین کشت برنج، آب و هوا و نوع رسیدگی کشاورزان مربوط می شود. هم چنین نوع نگهداری از برنج پس از برداشت نیز در یکدست بودن برنج تاثیر دارد. در زمان خشک کردن یا پوست گیری مقداری از برنج ها شکسته می شوند و تحت عنوان برنج نیم دانه شناخته می شوند. سورت کردن برنج در کارخانه های شالیکوبی برای یکدست شدن برنج است. یکدست بودن برنج یک معیار برنج خوب است که با دو روش می توان ان را تشخیص داد.

در روش اول که ساده است، باید مقداری از برنج را در کف دست بریزید و به آن با دقت نگاه کنید. اندازه های دانه و رنگ دانه های برنج نباید خیلی متفاوت باشد و یکدست نبودنش توی ذوق بزند. دقت داشته باشید که وجود 4 تا 6 درصد برنج نیم دانه در برنج،  طبیعی است که به دلیل حمل و نقل اتفاق می افتد و تاثیر بدی در پخت برنج ندارد.

در روش دوم برای تشخیص یکدست بودن برنج، مقداری برنج را روی یک سطح شیشه ای بریزید و از زیر شیشه نوری به برنج ها بتابانید. میزان نوری که از هر دانه عبور می کند نشان از شفافیت دانه است پس باید میازن گذر دهی نور در همه دانه ها به طور میانگین یکدست باشد.

عطر و طعم برنج

برنج خوب، عطر و طعم خوبی دارد که این عطر را در برنج های خارجی پیدا نمی کنید. همین طور عطر و طعم برنج های پرمحصول مانند شیرودی، فجر و ندا از سایر برنج های ایرانی کمتر است.

برای  تشخیص عطر برنج، مقداری برنج کف دست خود بریزید و به برنج ها کنید، سپس با بو کشیدن برنج باید بوی مطبوعی از برنج بلند شود. یا اینکه مقداری برنج را کف دست بریزید و با دو دست کامل برنج را بمالید، سپس برنج را بو بکشید. حال باید عطر برنج شما را مست کند.

البته برخی سودجویان به برنج ها نامرغوب گرد برنج اضافه می کنند. برای اینکه در دام آن ها نیفتید به مقدرای برنج فوت کنید تا گرد برنج برود سپس چند دانه برنج را در دهان خود بگذارید و بجوید، اگر طعم خوبی نداشت، برنج خوبی نیست.

برنج خوب از کجا بخریم ؟

خشک بودن برنج

خشک بودن برنج نیز یکی از معیار ها برای تشخیص برنج خوب  و با کیفیت است. برنج تازه مرطوب است که پخت برنج مرطوب مشکل است و اغلب شفته می شود. هم چنین نگهداری برنج مرطوب سخت است و امکان وجود حشرات در نگهداری برنج تازه بالاست. از این رو در کارخانه های شالیکوبی، برنج ها در دستگاه خشک کن برنج، خشک می شوند. مدت زمان ماندن برنج در دستگاه خشک کن بر کیفیت برنج موثر است. برخی کارخانه ها برای خشک کردن سریع تر برنج، برنج را در دمای بالا و زمان کمتری در دستگاه قرار می دهند که روی کیفیت برنج تاثیر منفی دارد. اما کارخانه شالیکوبی دولت آبادی در تهیه برنج، همه مراحل را با نهایت دقت انجام می دهیم تا برنجی خوب و مرغوب را بر سر سفره شما بیاوریم.

روش تشخیص برنج خشک به این صورت است که برنجی که خشک نشده، سفت نیست. وقتی برنج را زیر دندان خود بفشارید، اگر به راحتی خرد شود نشان می دهد که برنج به درستی خشک نشده است. از طرفی برنجی که خوب خشک نشده است با پخت، ری کشی خوبی ندارد و اگر حواستان نباشد برنج شفته می شود.

بند نداشتن برنج

دانه های برنج هیچ بند و ترکی ندارند. درواقع بندهای روی برنج بر اثر سرما دیدن بعد از خروج از کارخانه برنج است. برنج خوب نباید ترک داشته باشد.

روش تشخیص برنج بدون ترک با دیدن است. هم چنین برنجی که ترک داشته باشد را اگر با انگشتان بفشارید، خرد می شود.

کاملاً همسان نبودن دانه های برنج

برنجی که در شالیزار کشت می شود پس از ورود به کارخانه های برنج کمی دانه های شکسته دارند و 100 درصد یکدست نیستند. بنابراین برنجی که دانه های آن کاملا یکدست و هم اندازه است جای شک دارد که شاید برنج چینی باشد که از ترکیب پلاستیک و نشاسته تهیه می شوند. این نوع برنج را اگر در حرارت مستقیم قرار دهید دود می دهند.

قیمت برنج ایرانی

اگر به دنبال خرید برنج خوب هستید، برنج ایرانی پیشنهاد ما به شماست. برنج های ایرانی طارم، طارم هاشمی و برنج فجر بیشترین مصرف سالانه را دارند.  برنج های ایرانی با عطر فوق العاده ای که دارند همه را جذب خود می کنند.

اگر برایتان سوال است که برنج خوب از کجا بخریم؟ پاسخ ما خرید برنج ایرانی از سایت های فروش برنج ایرانی است.  برنج های ایرانی مخصوصا برنج طارم، هضم راحت تری دارد. قیمت برنج ایرانی با توجه به استان محل کشت متفاوت است و قیمت واحدی ندارد.

قیمت برنج شمال

تشخیص برنج خوب شمال راهکارهایی دارد اما بهترین راه، خرید برنج از فروشگاه های معتبر اینترنتی است. توصیه ما خرید برنج از فروشگاه های معتبر است. ما در فروشگاه ایران رایس میل با وجدان کاری، مرغوب ترین برنج ها را مستقیما از کشاورز به دست شما می رسانیم تا با اطمینان و رضایت قلبی از بهترین برنج شمال مصرف کنید.

 

برچسب ها: قیمت برنج درجه یک کلات برنج ایرانی خوب از کجا بخرم برنج خوب از کجا بخریم؟ Where to buy good rice?



دیدگاه
دیدگاه شما :