برنج فجر چطوره ؟

6/دی/1399 منابع ومقالات بدون دیدگاه

برنج فجر چطوره ؟ برنج فجر از برنج های پرمحصول حساب می آید. برنج فجر از تغییرات ژنتیکی روی برنج های مرغوب ایرانی، برای بهره برداری بیشتر از زمین های کشاورزی تولید شده است. کشت برنج فجر محصول بیشتری برای کشاورز به ارمغان می آورد. برنج فجر جز دسته برنج های سرد است و به دلیل قیمت پایین و پخت بالا بیشتر در رستوران ها، ادارات و مراسم های دورهمی مورد استفاده قرار می گیرد. برنج فجر گلستان از مرغوب ترین برنج های فجر است. برنج فجر گرگان ، برنج فجر مینودشت و برنج فجر علی آباد از معطرترین و با کیفیت ترین برنج های گلستان هستند. این برنج در گیلان و مازندران نیز کشت می شود. برای خرید برنج فجر حواستان باشد کلاه سرتان نرود. زیرا برنج پاکستانی شبیه برنج فجر است و این شباهت زمینه را برای سودجویان فراهم کرده است. در ادامه به انواع برنج فجر و بهترین برنج فجر خواهیم پرداخت. 

خرید برنج فجر

برای خرید برنج فجر باید بدانید که شکل ظاهری این برنج به برنج های پاکستانی شرایط را برای سودجویان فراهم اورده تا با مخلوط کردن این دو برنج خریداران رو گول بزنند. از این جهت خرید برنج فجر گلستان با مشکل رو به رو شده است. بنابراین بهتره برنج فجر رو از فروشگاه هایی که برنج هاشون از نظر کیفیت کارشناسی شده هستند و برنجی یکدست ارائه می دهند خرید کنید. شالیکوبی دولت آبادی با ارتباط مستقیم با شالیکاران و خرید بدون واسطه از کشاورزان، برنجی درجه یک و اصیل را به شما می رساند. برای اطلاع از قمیت و مشاهده انواع برنج ایرانی به صفحه فروشگاه ما مراجعه نمایید.

برنج فجر چطوره ؟

برنج فجر چطوره؟

برنج های پرمحصول مانند برنج فجر عطر و بوی کمتری نسبت به برنج های محلی دارند. در حالی که پرمحصول هستند، طعم دار نبوده و همین موضوع باعث عدم استقبال از این نوع برنج در اوایل تولید شده بود.

تحقیقاتی روی عطر و طعم برنج های پرمحصول انجام شده تا مشکل معطر نبودن رفع شود. در حال حاضر برنج فجر عطر بهتری دارد و بعد از برداشت کمی از عطر و بوی برنج طارم را دارد.

شباهت ظاهری برنج فجر به برنج های مرغوب و برخورداری از عطر و بویی قابل قبول در میان برنج های پرمحصول، باعث شده افراد این برنج را با برنج های مرغوب اشتباه گیرند.

رنگ برنج فجر سفید کدر و مایل به کرم است و دانه های روغنی دارد. شکل ظاهری آن شبیه به خنجر و شمشیر است که سر آن باریک تر از انتهای آن است و در یک طرف کمی فرورفتگی دارد. طول یک دانه برنج خام فجر 8 میلی متر است.

برنج فجر چطوره ؟

برنج فجر مال کجاست؟

باید بدانید که برنج فجر برای منطقه جغرافیایی خاصی نیست و حاصل اعمال آزمایشات ژنتیکی روی برنج های محلی است. برنج فجر به دلیل دیررس بودن معمولا در مناطق سرد و کوهستانی کشت می شود.

در حال حاضر برنج فجر در استان گیلان کشت می شود.  البته در سال های گذشته در استان گلستان ومازندارن در شهرهای فریدونکنار و آمل نیز زمین های کشاورزی زیر کشت این برنج پرمحصول قرار گرفته است.

انواع برنج فجر

انواع برنج فجر معنایی ندارد زیرا برنج فجر تنها یک نوع است. اما در بازار برنج فجر را به انواع مختلف می شناسند مانند برنج فجر طارم که این نامگذاری اشتباه است. زیرا برنج طارم و فجر هر کدام گونه ای مجزا هستند.

برنج فجر با توجه به محلی که کشت می شود،  شرایط آب و هوایی منطقه و نوع رسیدگی و آبیاری برنج از نظر کیفیت قابل دسته بندی است.

برنج فجر در استان های گلستان، گیلان و مازندران کشت می شود. در هر استان شرایط جوی، آبیاری و خاک زمین کشاورزی متفاوت است بنابراین برنج فجر هر منطقه کیفیتی خاص خود را دارد.

برنج فجر چطوره ؟

برنج فجر گلستان

برنج فجری که در استان گلستان در شرق استان کشت می شود،  به دلیل آبیاری برنج با آب شور، دانه های برنج بلند تر است. برنج فجر سوزنی در شهر های گرگان، علی آباد و گرگان کشت می شود.

قیمت برنج فجر گلستان بالاتر از سایر ارقام برنج فجر است و دلیل آن هم کیفیت برنج فجر گرگان و مینودشت است. در این استان ابتدا گندم برداشت می شود سپس کشت برنج فجر آغاز می شود. از طرفی هم برنج فجر دیررس است. درنتیجه برنج فجر گلستان در اواخر شهریور برداشت می شود.

بهترین زمان برای خرید برنج فجر گلستان

بهترین زمان برای خرید برنج فجر اوایل پاییز است که می توان بهترین برنج پرمحصول را خریداری کرد. در نظر داشته باشید برنج فجر گلستان در نوع خود همتا ندارد، بنابراین قیمت برنج فجر عمده را در اوایل پاییز جست و جو کنید تا با کمبود مواجه نشوید.

برنج فجر گیلان

برنج فجری که در گیلان کشت و فروخته می شود در دو دسته قرار می گیرد. اولین دسته برنج فجری است که در استان گیلان کشت می شود. دسته دوم برنج فجری است که از استان های دیگر مانند نواحی شرقی گلستان برای کشت در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و با نام برنج فجر گیلان به فروش می رسد.

عطر و طعم هر دو دسته برنج تقریبا یکسان است و علت این کار این است که بازار فروش شالی و فروش عمده در گلستان کمتر از گیلان است. در نتیجه شالیکاران گلستانی برنج فجر خود را به قیمت عمده به تاجران گیلانی می فروشند.

برنج فجر مازندران ارزان ترین برنج فجر

برنج فجر مازندران از نظر عطر و طعم قابل رقابت با برنج فجر گلستان و گیلان نیست. بنابراین قیمت پایین تری دارد و عنوان برنج فجر ارزان قیمت را نصیب خود کرده است. قد دانه های فجر مازندران کوتاه است و رنگ دانه های سفید است اما روغنی نیستند. برنج فجر مازندران دانه های یکدستی ندارد.  مرغوب ترین برنج فجر مازندران در شهر جویبار کشت می شود.

برنج فجر چطوره ؟

بهترین برنج فجر

بهترین برنج فجر را از نظر عطر و بو می توان یافت. برنج های فجر در دوره های 70 روزه و 90 روزه کشت می شود. بذرهای 70 روزه برنج فجر عطری نبوده و بذرهای 90 روزه دارای عطر مطلوبی هستند.

از طرفی برنج فجر گلستان به دلیل عطر، طعم و کیفیت بالاتری که نسبت به برنج های گیلان و مازندران دارد از بهترین های برنج فجر به حساب می آید. شما می توانید با در نظر گرفتن شکل ظاهری، خصوصیات برنج و قیمت های مختلف آن برای خرید بهترین برنج  فجر اقدام کنید.

خرید برنج فجر مستقیم از شالیکوبی دولت آبادی

شالیکوبی دولت آبادی با ارتباط مسقیم با کشاورزان سعی در حذف واسطه گران سودجو و فروش برنج فجر مخلوط دارد. بنابرانی اگر برای خرید برنج سالیانه به دنبال برنج فجر مرغوب هستید می توانید با خرید برنج از ما از کیفیت و اصیل بودن برنج خود مطمئن باشید.

برنج فجر عطری در کدام منطقه کشت می شود؟

بیشترین سطح کشت برنج فجر در استان گلستان و شهر گرگان است، برنج فجری که دارای عطر بهتری باشد متعلق به کشت 90 روزه شالی فجر است، که اواخر شهریور تا اوایل پاییز برداشت می شود. ناگفته نماند قیمت برنج فجر را شالیکاران گلستانی تعیین میکنند و معمولا کارخانه داران و خریدارن عمده برنج فجر در اواخر شهریور به این استان برای خرید برنج فجر سفر می کنند.

برچسب ها: برنج فجر بابل برنج فجر علی آباد برنج فجر گلستان برنج فجر رامیان برنج فجر مینودشت برنج فجر گرگان برنج فجر از کجا بخریم پخت برنج فجر برنج فجر چطوره برنج فجر خرید برنج فجر



دیدگاه
دیدگاه شما :