برنج فریدونکنار

2/اسفند/1399 منابع ومقالات بدون دیدگاه

برنج فریدونکنار : شهرستان فریدونکنار در استان مازندران مرکز خرید برنج و ماهی در استان به شمار می رود. این شهرستان به دلیل کشت بالای برنج به پایتخت برنج ایران شهرت دارد. برنج فریدونکنار از بهترین نوع برنج شمال و برنج ایرانی است. کشت برنج فریدونکنار با وجود آبگیرها، زمین های حاصل خیز و آب بندان های مناسب با رشد خوبی همراه بوده است. برنج فریدونکنار حاصل آب و هوای فوق العاده مناسب شهرستان فریدونکنار برای کاشت برنج است. از طرفی شالیزارهای فریدونکنار پر از موجودات ریز در خاک هستند که موجب تهویه خاک می شوند. با وجود این شرایط عالی برای کشت برنج فریدونکنار نیاز کمتری به سموم شیمیایی وجود دارد. حتی می توان کیفیت برنج فریدونکنار را مدیون استفاده حداقلی از کود و سموم شیمیایی عنوان کرد.

انواع برنج فریدونکنار

از دیگر نکاتی که می توان برای برنج فریدونکنار نام برد وجود انواع برنج فریدونکنار است. در فریدونکنار امکان کاشت برنج در کشت اول و کشت دوم برنج وجود دارد. حتی می توان انواع برنج با طبع سرد و طبع گرم را در فریدونکنار کشت کرد.

گستره انواع #برنج_فریدونکنار موجب شده است که این شهرستان به قطب خرید برنج در استان مازندران شناخته شود. انواع برنج فریدونکنار که کشت می شود را در دو دسته برنج پرمحصول و کم محصول جدا کرد که انواع برنج فریدونکنار کم محصول شامل: برنج طارم، برنج هاشمی ، برنج صدری، بینام و امراللهی و انواع برنج فریدونکنار پرمحصول شامل: برنج شیرودی، برنج فجر، برنج ندا و روشن در این شهرستان قابل کشت است.

از همه انواع برنج ایرانی که در بالا از آن ها یاد کردیم در این شهرستان کشت می شود اما اگر غالب برنجی که در فریدونکنار پرورش داده می شود را بخواهید بدانید، برنج طارم است. انواع برنج طارم محلی فریدونکنار خود به دو دسته تقسیم می شود.

برنج فریدونکنار

انواع برنج طارم محلی فریدونکنار

دو نوع برنج طارم محلی و برنج طارم سنگی، غالب برنج فریدونکنار را شامل می شوند که برای کشت آن ها، کشاورزان مازنی ابتکار به خرج داده و برنج طارم را با گونه های هاشمی، صدری و ... ترکیب کردند که برنج طارم هاشمی فریدونکنار و طارم صدری نام گرفته اند.

قیمت برنج فریدونکنار کشت دوم

برنج فریدونکنار با توجه به آب و هوای گرم و مرطوب این منطقه، در دو نوبت اول و دوم قابل کشت می باشد. قیمت برنج فریدونکنار با توجه به مقدار سفارش متغیر است. در کل قیمت برنج فریدونکنار نسبت به انواع برنج ایرانی کمی بالاست البته  با این وجود برنج فریدونکنار از  استقبال بالایی برخوردار است.

خرید برنج فریدونکنار

برنج فریدونکنار از بهترین برنج های ایرانی است که می توانید با #خرید_برنج فریدونکنار، آن را به سفره خانوار خود دعوت کنید. خرید برنج ایرانی مرغوب دغدغه هر ایرانی است و خرید برنج فریدونکنار می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. برای #خرید_برنج فریدونکنار می توانید به صورت آنلاین اقدام کرده و با بررسی سایر انواع برنج فریدونکنار برای خرید برنج اقدام نمایید.

برنج فریدونکنار

بهترین برنج فریدونکنار

بهترین برنج فریدونکنار کدام نوع برنج است؟ همانطور که در بالا اشاره کردیم، انواع برنج فریدونکناربا توجه به کیفیت آب، هوا و جنس خاک از سطح مرغوبیت بالایی برخوردارند و انتخاب بهترین برنج فریدونکنار بسیار سخت است.

اما از آن جایی که عطر، طعم و پخت برنج فریدونکنار کشت دوم مورد پسند بسیاری از مشتریان می باشد، می توان برنج فریدونکنار کشت دوم را به عنوان بهترین برنج فریدونکنار انتخاب نمود. آغاز کشت برنج نوبت دوم فریدونکنار در ماه مرداد و پایان آن در آبان ماه می باشد و به طور معمول از چهار گونه زودرس طارم، هاشمی، بینام و امراللهی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر هوای سرد پاییزی دارند استفاده می شود.

خصوصیات برنج فریدونکنار

مهم ترین خصوصیات برنج فریدونکنار را می توان ارگانیک بودن آن عنوان کرد. زیرا با توجه به کیفیت بالای خاک شالیزارهای فریدونکنار، برنج فریدونکنار سم و کود شیمیایی کمتری را مصرف می کند و بیشتر به صورت طبیعی رشد می کند.

البته عامل دیگری را می توان در ایجاد کیفیت بالای خاک زمین شالیزار دخیل دانست. باید ذکر شود که شالیزارهای فریدونکنار در فصل سرما به عنوان تالاب برای پرندگان مهاجر هستند. پرندگان سیبری در فصل پاییز و زمستان به این منطقه کوچ می کنند.

فضله پرندگان در تالاب ها باقی می ماند که به کود گوانا معروف هستند و با نفوذ تدریجی به خاک شالیزار کیفیت خاک را افزایش می دهند. جلب است بدانید که کودهای طبیعی پرندگان مهاجر سرشار از ازت و فسفر می باشد که همین امر موجب کاهش مصرف کود در این منطقه می شود. حال درک می کنید که وقتی می گوییم خاک این منطقه باکیفیت است دقیقا منظور ما چیست!

از دیگر خصوصیات مهم برنج فریدونکنار به آبیاری زمین های کشاورزی با آب رودخانه ای حاوی آب معدنی و پر از املاح می توان نام برد. آب های قلیایی رودخانه ها باعث حاصل خیزی زمین های کشاورزی در این منطقه شده اند. ترکیب جنس خاک و کیفیت آب شالیزارهای فریدونکنار، برنج فریدونکنار را به ما ارائه می دهند.

برنج فریدونکنار

مزایا برنج فریدونکنار

از مزایا برنج فریدونکنار می توان به کیفیت پخت بالای آبکشی و کته نام برد. همچنین برنج فریدونکنار تا یک سال بدون خراب شدن و وجود حشرات در جای خشک و خنک می ماند. برنج فریدونکنار کم ترین میزان سم و کود را مصرف کرده است و می توان آن را از سالم ترین برنج مازندران برشمرد.

مشخصات ظاهری برنج فریدونکنار

برنج فریدونکنار در مقایسه با برنج صدری کمی کوتاه تر و چاق تر است.  از مشخصات ظاهری برنج فریدونکنار می توان به این مورد اشاره کرد که همانند برنج صدری، با مالش برنج فریدونکنار  بین دو کف دست، احساس چرب بودن را متوجه خواهید شد. از طرفی پس از پخت  برنج فریدونکنار شاهد ری کشی خوبی هستید. همینطور دانه های برنج فریدونکنار پس از پخت نرم و خوش خوراک هستند.

چرا برنج فریدونکنار

از عطر و طعم برنج فریدونکنار که بگذریم، ارگانیک و مصرف کم کود را در برنج فریدونکنار نمی توان دست کم بگیریم. همچنین کیفیت پخت برنج فریدونکنار بسیار مورد توجه مشتریان است. همین ویژگی های برنج فریدونکنار باعث فروش بالای این برنج است و برای خرید برنج، برنج فریدونکنار برای مصارف خانگی بهترین انتخاب است.

برچسب ها: برنج فریدونکنار کیلویی چنده؟ قیمت برنج فریدونکنار کشت دوم خرید برنج فریدونکنار برنج فریدونکنار



دیدگاه
دیدگاه شما :