خرید برنج شمال

4/بهمن/1399 منابع ومقالات بدون دیدگاه

خرید برنج شمال : برنج شمال از بهترین نوع برنج های ایرانی است. برنج شمال در استان های گیلان، مازندران و گلستان کشت می شود. عطر و بوی برنج های شمال در کل ایران معروف است. برای خرید برنج شمال باید بدانید که برنج هر منطقه ای با توجه به جنس خاک و نوع رسیدگی عطر، بو و ری کشی متفاوتی دارد و تفاوت قیمت برنج فریدونکنار و قیمت برنج هاشمی به همین دلیل است. اما در کل همه انواع برنج شمال در نوع خود بهترین هستند و برای خرید برنج از کشاورزان زحمتکش شمالی تردیدی نداشته باشید.

خرید برنج از کشاورز

خرید برنج از کشاورز مزیت های زیادی دارد. یکی از مزیت های مهم خرید برنج از کشاورز، خرید برنج اصل و سالم است. متاسفانه سودجویان بازار برنج، با مخلوط کردن برنج مرغوب و نامرغوب، سعی در فروش برنج نامرغوب دارند. لذا با خرید برنج از کشاورز به صورت اینترنتی و مستقیم، می توانید برنجی یکدست و مرغوب را تهیه کنید. فروشگاه برنج دولت آبادی با ارتباط مستقیم با کشاورز بهترین برنج های ایرانی را دراختیار شما قرار می دهد.

برای خرید برنج شمال، اولین مسئله ای که وجود دارد، تشخیص برنج است. لذا در ادامه با راهکارهای تشخیص برنج شمال با ما همراه باشید.

خرید برنج شمال

تشخیص برنج شمال

برای تشخیص برنج شمال، باید بدانید که ظاهر برنج قبل از پخت نیز مهم است. اگر قصد خرید برنجی دارید که خوب ری می کند، نباید برنج تازه بخرید. معمولا برنج های قدیمی با از دست دادن رطوبت خود، ری کشی بالایی دارند. در صورتی که برنجی که خریدید تازه است، لازم است مدتی آن را کنار بگذارید تا رطوبت دانه های برنج از دست برود. اما اگر عطر و بوی برنج ملاک است، برنج تازه عطر و بوی خوبی دارد.

نکته بعدی در خرید برنج این است که دانه های شکسته در برنچ، کیفیت پخت برنج را پایین نمی آورد. حتی برنجی که یکدست و بدون ذره ای شکستگی باشد هم دلیل بر پخت خوب برنج نیست. درواقع برنجی که ذات خوبی نداشته باشد، حتی اگر کاملا یکدست نیز باشد، پخت خوبی ندارد.

از طرفی شبیه بودن دانه های برنج اهمیت دارد. برای تشخیص برنج شمال به این موضوع دقت کنید که اگر برنجی که می خرید دانه های لاغر و بلندی دارید، باید اکثر دانه های برنج این مشخصه ظاهری را داشته باشند، درواقع این به این معناست که شکل ظاهری و اندازه های برنج مشابه هم باشد.

برای اینکار مقداری برنج را کف دست خود بریزید و به شکل ظاهری دانه های آن خوب نگاه کنید. برنجی که کیفیت خوبی دارد، حداقل باشد شکل و اندازه های اکثر دانه های آن با هم یکسان باشد.

یک نکته دیگر برای تشخیص برنج تازه از برنج کهنه وجود دارد. لازم به ذکر است که برنج کهنه پوستی سفت و خشن دارد و کمی گرد و خاک از زمان سفید کردن در کارخانه شالیکوبی بر روی آن مانده است. از طرفی برنج تازه شفاف تر و شیشه ای تر است.

البته همه این راهکارهای تشخیص را دلالان حقه باز برنج نیز بلندند و می توانند با دور زدن این نکات، برنجی بی کیفیت را به شما بفروشند. لذا بهترین راه خرید برنج سالم، خرید از افراد یا فروشگاه های معتبر است.

خرید برنچ ارزان اینترنتی

وقتی برای خرید برنچ ارزان اینترنتی اقدام می کنید، با نام ها و برندهای تجاری مختلفی روبرو می شوید. اما باید بدانید که کیفیت برنج، در کنار اصالت برنج معنا پیدا می کند. در صورتی که به دنبال خرید برنج شمال هستید، اگر برنجی با ری کشی بالا را به شما بفروشند، باز هم برنج اصیل شمال نخواهد شد.

لذا در خرید برنچ ارزان اینترنتی  دقت کنید که برنج کهنه شمال سفت و کمی تیره تر از برنج های تازه است. همچنین می توانید با خرید برنج مستقیم از کشاورز، ریسک خرید خود را پایین بیاورید.

بهترین برنج شمال

برنج شمال در استان های گوناگونی کشت می شود. به عنوان مثال برنج دم سیاه گیلان، برنج طارم مازندران و برنج هاشمی گلستان. همچنین در هر استانی برنج را در مناطق گوناگونی پرورش می دهند. مانند برنج فریدونکنار که با این نام شهرت دارد. از این رو بهترین برنج شمال تنها برنج یک منطقه نیست، بلکه عطر و بو، طعم و کیفیت پخت برنج های شمال از هر منطقه ای فوق العاده است.

از طرفی تعریف بهترین برنج شمال از نگاه هر کسی متفاوت است. بهترین برنج شمال می تواند معطرترین برنج شمال، گران ترین برنج ایرانی و یا مرغوب ترین برنج شمال باشد.

خرید برنج شمال

معطرترین برنج شمال

عطر و بوی برنج یک کمیت کیفی است و نمی توانیم با عدد و رقم مشخص کنیم که کدام برنج معطر ترین برنج شمال است. حتی ممکن است بتوان همه برنج های شمال را در دسته برنج های معطر قرار داد. اما با یک نگاه کلی به انواع برنج شمال و نظرات مشتریان برنج شمال، می توان برنج های طارم محلی و علی کاظمی را معطرترین برنج شمال دانست.

گران ترین برنج شمال

گران بودن برنج شمال از هطر و بوی خوب و پخت عالی می آید. حال اینکه هر برنجی در شمال در یک منطقه آب و هوایی کشت می شود و قطعا فاکتورهای مختلفی دارد.لذا عطر و بوی های برنج ایرانی متفاوت است و از این رو قیمت های متفاوتی نیز دارند.

برای نام بردن از گران ترین برنج شمال، می توان گفت که برنج دم سیاه آستانه اشرفیه در گیلان، در گلستان برنج طارم و در مازندران برنج فریدونکنار از گران ترین برنج های شمال هستند. در میان همه این ها باز هم برنج صدری دم سیاه پرچمدار گران ترین برنج شمال است.

مرغوب ترین برنج شمال

به مرغوبیت برنج های شمال را نمی توان نمره داد. برنج های شمال از گلستان تا گیلان درجه یک هستند و برای هر سلیقه ای با هر رنج قیمتی مرغوب ترین برنج برای خرید وجود دارد. درواقع هر نوع برنجی که در آب و هوای گیلان و مازندران کشت می شود در زمره مرغوب ترین برنج ایرانی قرار دارند.

خرید برنج شمال

قیمت برنج شمال

برنج های شمال دارای کیفیت و امتیاز خاصی در بین برنج های ایرانی است که در مناطق زیادی از ایران کشت می شود. از طرفی قیمت برنج ایرانی نیز در گرو نوع برنج و منطقه کشت برنج است. لذا برای یافتن قیمت برنج شمال، اولین سوالی که از شما پرسیده می شود این است که چه نوع برنجی و از چه استان یا منطقه ای را مدنظر دارید؟ برای اطلاع از قیمت برنج شمال و خرید برنج، می توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی و با مقایسه قیمت اقدام کنید.

برچسب ها: گران ترین برنج شمال معطرترین برنج شمال بهترین برنج شمال خرید برنچ ارزان اینترنتی خرید برنج از کشاورز تشخیص برنج شمال خرید برنج شمال مرغوب ترین برنج شمال قیمت برنج شمال



دیدگاه
دیدگاه شما :