خوشمزه ترین برنج ایرانی

25/بهمن/1399 منابع ومقالات بدون دیدگاه

خوشمزه ترین برنج ایرانی : برنج ایرانی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین برنج هاست. برنجی که در داخل ایران تولید می شود در سبد اکثر خانواده های ایرانی وجود دارد. برنج ایرانی در مناطق مختلفی از کشور کشت و تولید می شود. برنج طارم مازندران، برنج دم سیاه گیلان، برنج فجر گلستان و برنج عنبربوی خوزستان، بر این ادعا صحه می گذارند. هر برنجی با توجه به محلی که کشت شده، آب و هوا، نوع رسیدگی و سم و کود شیمیایی که استفاده می شود، قیمت متفاوتی دارد. یکی از فاکتور هایی که در خرید برنج مورد توجه خریداران است، خوشمزه بودن برنج است. در واقع خوشمزه ترین برنج ایرانی مسئله بسیاری از افراد است و می خواهند از همه نظر بهترین برنج ایرانی را تهیه کنند.

از طرفی خوشمزه ترین برنج ایرانی را نمی توان نام برد. زیرا خوشمزه بودن کمیتی کیفی است و شاید برنجی که از نظر شخص الف خوشمزه ترین برنج است، از نظر شخص ب مورد پسند نباشد. خوشمزه ترین یا خوش پخت ترین بودن به نحوه پخت برنج هم بستگی دارد. اصولا برنجی که به روش کته پخت می شود، عطر و طعم بهتری دارد.

در کنار همه این ها، برنج هاشمی، خوشمزه ترین برنج ایرانی از نگاه بسیاری از مصرف کنندگان است. البته این موضوع، مسئله قطعی نیست و شاید برنج طارم باب میل شما باشد. زیرا همانطور که گفتیم، خوشمزه ترین برنج ایرانی تنها یک نوع برنج خاصی نیست.

خوشمزه ترین برنج ایرانی

اسامی برنج های ایرانی

برنج های ایرانی قوت قالب سفره اکثر ایرانی هاست. هر برنج ایرانی عطر، طعم، بافت و کیفیت مخصوص خود را دارد. برنج های ایرانی در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خوزستان کشت می شوند. از اسامی برنج های ایرانی می توان به برنج طارم ، برنج هاشمی ، دم سیاه، عنبربو، چمپا، برنج صدری، علی کاظمی و سایر انواع برنج نام برد. برنج های پرمحصول ایرانی نیز همان بذر اصلاح شده برنج ایرانی است که می توان از برنج های فجر، برنج ندا، برنج شیرودی، خزر و سفیدرود نام برد.

گرانترین برنج ایرانی

قیمت برنج های ایرانی بسته به کیفیت و میزان تولید آن ها متغیر است. البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که برنج هر منطقه با توجه به نوع کشت و آب و هوا از قیمت خاصی برخوردار است که در مقایسه با قیمت برنج در منطقه دیگر، از قیمت بالایی برخوردار است. اما در مقایسه ای کلی می توانیم برنج صدری دم سیاه را گران ترین برنج ایرانی معرفی کنیم. توجه داشته باشید که این به این معنا نیست که سایر انواع برنج ایرانی قیمت بسیار کمتری داشته باشند، بلکه این برنج با توجه به عطر و طعم و پختی که دارد، بیشتر مورد استقبال است و در نتیجه گران ترین برنج ایرانی نیز است.

بهترین برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی از نظر شما چه برنجی است؟ بهترین برنج به معنای خوش پخت ترین برنج بودن است یا بهترین برنج ایرانی به معنای معطرترین برنج ایرانی است؟  در ابتدا باید منظور خود را از بهترین بودن مشخص کنید، سپس به دنبال بهترین برنج ایرانی باشید. گاهی منظور از بهترین برنج ایرانی، سالم ترین برنج ایرانی است. به نظر شما سالم ترین برنج ایرانی کدام است؟

خوشمزه ترین برنج ایرانی

سالم ترین برنج ایرانی

سالم ترین برنج ایرانی به معنای این است که در طی کشت و تولید این برنج، کمترین مقدار سم و کود را به آن اضافه کرده اند. سالم ترین برنج ایرانی را می توان برنج هاشمی معرفی کرد. علت این موضوع این است که برنج هاشمی در برابر آفات مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. از این رو در مراحل کشت آن در شالیزار، به سموم و مواد شیمیایی کمتری احتیاج است. در نتیجه این موضوع، برنج هاشمی سالم ترین برنج ایرانی است.

بهترین برنج برای مصرف روزانه

بهترین برنج برای مصرف روزانه هر خانواده ایرانی می تواند از هر نوع برنج ایرانی باشد. برنج های علی کاظمی، طارم، هاشمی، برنج طارم دم سیاه و بسیاری از انواع برنج های شمال به دلیل کیفیت، عطر و طعم بی نظیری که دارند به مزاج هر ایرانی خوش می آید. پس برای انتخاب بهترین برنج برای مصرف روزانه به کدام پارامتر دقت کنیم؟

اولین و مهم ترین مسئله این است که به جیب خود نگاه کنید. با توجه به بودجه ای که برای خرید برنج مصرفی خود دارید، می توانید از بین چندین نوع برنج شمال، یک نوع را به عنوان برنج سالانه خود خریداری کنید. در مرحله بعدی باید به طبع و ذائقه خود توجه کنید. ترجیح شما چیست؟ عطر و طعم برنج برای شما مهم تر است یا ری کشی بالای برنج؟

برای خرید بهترین برنج ایرانی می توانید از برنجی که تا مدتی قبل استفاده می کردید نیز کمک بگیرید. برنج قبلی تان از چه نوعی بود؟ چه ویژگی آن را می پسندید و به چه دلیل به دنبال نوع دیگری از برنج هستید؟ قطعا توجه به این موارد به شما در خرید بهترین برنج شمال کمک خواهد کرد.

خوشمزه ترین برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی برای رستوران

بهترین برنج برای مصرف در مراسمات، رستوران ها، ادارات و مکان های عمومی، برنج های پرمحصول هستند. برنج های پرمحصول همچون شیرودی، ندا و فجر گلستان، عطر و طعم کمتری دارند. اما در هنگام پخت قدکشی بیشتری داشته و نمی شکنند. رنگ برنج فجر گلستان بعد از پخت سفید است و ظاهر خوبی دارد. علت مصرف انواع برنج های پرمحصول نطیر برنج فجر گلستان در رستوران ها، کیفیت مطلوب آن در مقایسه با قیمت شان است. درست است که کیفیت برنج فجر گلستان به برنج طارم یا هاشمی نمی رسد اما قیمت ارزان تری در عین کیفیت متوسط دارد.

برنج نیم دانه یا برنج معمولی کدام بهتر است؟

در ابتدا باید بدانید که برنج نیم دانه یا برنج لاشه ، فرقی با برنج معمولی ندارند. برنج های نیم دانه در فرآیند برداشت و پوست گیری در کارخانه مقاومت بالایی نداشتند و تکه تکه شدند. در غیر این صورت، کیفیت برنج نیم دانه و معمولی تفاوتی ندارد و خواص برنج معمولی در برنج نیم دانه وجود دارد. تنها تفاوتی که در مورد برنج نیم دانه و برنج معمولی وجود دارد این است که برنج نیم دانه از قمیت پایین ترین برخوردار است و معمولا برای آش، شله زرد و شیربرنج مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید برنج می توانید از بازار برنج یا دلال های برنج در شهر خود کمک بگیرید. اما در صورتی که فرد معتبری را نمی شناسید، بهتر است از فروشگاه های معتبر اینترنتی کمک بگیرید.  فروشگاه های اینترنتی فروش برنج با راهنمایی خرید برنج، سعی در ارائه بهترین برنج به شما را دارند.

برچسب ها: پرفروش ترین برنج برنج عنبربوی خوزستان برنج طارم مازندران برنج دم سیاه گیلان برنج فجر گلستان برنج عنبربو خوشمزه ترین برنج ایرانی اسامی برنج های ایرانی بهترین برنج برای مصرف روزانه



دیدگاه
دیدگاه شما :