محبوب ترین برنج در ایران کدام است؟

1/دی/1399 منابع ومقالات بدون دیدگاه

محبوب ترین برنج در ایران کدام است؟ یکی ازمحصولات پای ثابت سفره هر ایرانی برنج می باشد. اما ایرانیان به خوردن هر برنجی عادت ندارند و باید دارای عطر و طعم برنج ایرانی می باشد و خوب قد کشیده باشد و خوش پخت باشد. انتخاب برنج شاید یکی از سخت ترین خریدها باشد زیرا افراد نمی توانند بهترین برنج را تشخیص دهند و در بعضی اوقات از خرید خود رضایتکامل ندارند. برای خرید برنج مرغوب در ابتدا شما باید نسبت به انواع برنج موجود در بازار اشنایی پیدا کنید واطلاعاتی درباره مشخصات ظاهری و ویژگی هر یک از آنها کسب کنید. در مقالات قبلی درباره روش تشخیص برنج مرغوب مطالبی را برای شما بیان کردیم در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به بررسی این موضوع که محبوب ترین برنج در ایران کدام است؟ بپردازیم تالانتهای این مقاله همراه ما باشید:

محبوب ترین برنج در ایران کدام است؟

شاید شما برنج های زیادی را استفاده کرده باشید و شنیده باشید که افرادی فقط از یک نوع برنج استفاده می کنند و با توجه به سلیقه و طبع خانوادگیشان هر کدام اقدام به خرید یک نوع برنجی می کنند .اما بهترین و محبوب ترین و اعلاترین و عالی ترین برنج هایی که معمولا در شمال ایران کاشته می شود چه برنج هایی هستند ؟ما در این قسمت از مقاله به بیان و معرفی محبوب ترین برنج های ایرانی می پردازیم و برای شما بطور کامل از خواص و  ویژگی هر یک بیان می کنیم.

یکی از محبوبت ترین برنح در ایران با قاطعیت باید بگوییم که برنج هاشمی می باشد و در سفره غذایی بسیاری از ایرانیان پیدا می شود. توجه داشته باشید که برنج هاشمی ، برنج بلند دانه و خوش پختی است که د رابتدا در روستایی در استان گیلان کشت شد؛ به دست پرتوان کشاورز خلاق و باهوش ای به نام یوسف هاشمی .بعد از آن ایننوع برنج به صورت گسترده تر در استان گیلان کاشته شد و پس از آن به استان های مازندران و گلستان نیز گسترش پیدا کرد. برنج هاشمی ، یکی از برنج هایی است که بیشترین سطح زیر کشت را در استان های شمالیرا از آن خود کرده است و به دلیل شکل و ساختار و پخت مناسبی که برنج هاشمی دارد، در بازار نیز طرف داران زیادی را پیدا کرده است و محبوبیت ویژه ای نزد ایرانیان دارد.توجه داشته باشید که یکی از محبوب ترین برنج های مازندران و گیالان برنج هاشمی می باشد که به عنوان بهترین برنج طعم دار ایرانی محسوب می شود.

جالب است که بدانید برنج هاشمی ، بیشترین مقاومت را در برابر آفت های گیاهی و جانوری دارد و به همین دلیل است که، یکی از سالم ترین برنج های ایرانی شمال به حساب می آید؛ چرا که به سم شیمیایی کمتری نیاز دارد برای دفع آفت ها و کود صنعتی کمتری نیز برای تولید برنج هاشمی استفاده می شود.

محبوب ترین برنج در ایران کدام است؟

دومین برنج محبوب ایرانیان برنج دم سیاه صدری گیلان

می توانیم بگوییم یکی دیگر از برنج های محبوب ادر ایران بعد از برنج هاشمب برنج دم سیاه صدری گیلان می باشد.برنج دم سیاه صدری گیلان از دسته برنج ها اعلا و گران قیمت به حساب می آید ومی توان گفت یک از بهترین برنج هایی می باشد که در دست نخست قرار می گیرد. ایننوع برنج عطر خوبی دارد و رنگ سفید دانه آن ، دارای رگه بسیار نازکی از رنگ کرم روشن است.

شاید جالب باشد برایتان که بدانید برنج دم سیاه با برنج هاشمی دارای تفاوت بسیار ناچیزی می باشند و از نظر بسیاری از ویژگی ها ،این برنج به برنج هاشمی خیلی شباهت دارد و در واقع به نوعی برادر آن برنج هاشمی محسوب می شود. کشاورزان در شالیزارهای خود ، وقتی که بین مقدار محصول دم سیاه در هر هکتار با برنج هاشمی مقایسه کمی انجام دادند ، متوجه شدیند که محصول دم سیاه در هر هکتار، کمتر از محصول هاشمی در همان هکتار می باشد یعنی به بیان ساده تر برنج هاشمی جز دسته برنج های مرغوب پر بار می باشد و نسبت به برنج صدری دارای بار بیشتری به هنگام برداشت است.

اگر به دنبال خرید برنج مرغوب و محبوب در ایرامن می باشید می توانید به صورت چشم بسته از برنج دم سیاه صدری گیلان خریداری نمایید.

محبوب ترین برنج در ایران کدام است؟

برنج طارم مازندران

برنج طارم مازنداران دارای انواع مختلفی می باشد و می توان گفت یکی از برنج های محبوبی می باشد که زیر دسته ای زیادی دارد. طارم نام کلی ای برای تعدادی از برنج های خوب و خوش پخت است که کاشت آن ، با اینکه در همه مناطق شمال از روستاهای گیلان گرفته تا مازندران و گلستان ، وجود دارد.طارم هاشمی مازندران و در کنار آن طارم عطری محلی مازندران، از برنج های پرعطر و خوش نشین است که پخت و عطر آن ، گوارای وجود بسیاری از هم وطنان عزیز ایرانی می باشد.

کشاورزان شهرهای فریدون کنار، دابودشت، محمودآباد و روستاهای اطراف، در این سال ها به کشت دوم برنج طارم و دیگر برنج ها روی آورده اند و با وجود تمام اختلاف نظرهایی که در میان مسوولین و کارشناسان در زمینه کاشت دوم برنج وجود دارد، به کشاورزی خویش مشغول می باشند.

برنج علی کاظمی

باید بگوییم یکی دیگر از برنج محبوب نزد ایرانیان برنج علی کاظمی می باشد که از برنج های مرغوب استان گیلان است. طول دانه برنج علی کاظمی حدود 7میلی متر و قطر آن حدود 3 میلی مترمی رسد. از ویژگی های مشخص و بارز برنج علی کاظمی این است زمانی که پخته می‌شود قطر آن افزایش می‌یابد یا اصطلاحا چاق می‌شود. همین خصوصیت باعث شده که این برنج طرفداران خاص خود را داشته باشد و در بین افرادی دارای محبوبیت باشند.

شاید برای بعضی از افراد پخت آن به نسبت برنج هاشمی مناسب نباشد ولی طعم و عطر آن فوق العاده است و این نقص کوچک را تا حد زیادی بر طرف کرده است. کشت برنج علی کاظمی در سال 98به نسبت سال‌های قبل کمرنگ تر شده و همین علت موجب شد، قیمت این برنج در بعضی مواقع از برنج هاشمی سبقت بگیرد و گران تر شود.

محبوب ترین برنج در ایران کدام است؟

کدام برنج را بخریم؟

باید بدانید که انتخاب برنج با خودتان است و بستگی به میل و طبع و سلیقه شما و افراد خانواده تان دارد،شاید بعضی از برنج ها از نظر سطح کیفی از محبوبیت بالایی دربازار برخوردار باشنداما باب میل و طبع شما و خانواده تان نباشد. پس انتخاب بهترین برنج ایرانی امری سلیقه ای می باشد. برنج هایی که در این مقاله برای شما معرفی کردیم و مطالبی را برا شناساندن بهتر آنها به شنما ارائه دادیم ، همگی از انواع بهترین برنج ایرانی ، درجه یک و پر مخاطب هستند اما زمانی شما به کیفیت خوب این محصولات خواهید رسید که دقیقا برنج درجه یک را پیدا کنید.

اگر قیمت برنج برای شما مهم نمی باشد و الویت اصلی شما کیفیت است، ما به شما برنج دم سیاه را پیشنهاد می کنیم. اگر به دنبال قیمت مناسب و کیفیت مناسب هستید برنج هاشمی را انتخاب و امتحان کنید و اگر پی قیمت ارزان هستید و کیفیت را دنبال نمی‌کنید، میتوانید از برنج هایی مانند، برنج فجر ، برنج شیرودی ، برنج ندا و… که در استان های مازندران و گلستان به وفور یافت می‌شوند استفاده نمایید که از اقلام برنج ایرانی به شمار می‌روند

بهترین برنج ایرانی

پروتئین برنج که در فضاهای خالی مابین نشاسته‌ها قرار می‌گیرد تا حدودی رنگ برنج را کدر نشان می دهد. بیشتر برنج های خارجی کاملا شفاف می باشند. از طرف دیگر بعضی نمونه‌های برنج‌ های بی‌کیفیت رنگی تیره و کدر دارند. برنج خوب ایرانی رنگی نیمه بلوری یا به تعبیری نیمه شفاف دارند.

محبوب ترین برنج در ایران کدام است؟

برچسب ها: برنج فجر برنج طارم دم سیاه برنج طارم برنج شیرودی برنج هاشمی High quality rice محبوب ترین برنج در ایران کدام است؟ لاشه برنج برنج نو شالیکوبی برنج کارخانه برنج



دیدگاه
دیدگاه شما :