برنج طارم سنگی محلی

29/آبان/1396 منابع ومقالات بدون دیدگاه

برنج طارم سنگی محلی : یکی از پرکاربردترین برنج ها در ایران میباشد. این برنج به صورت محلی در استان های شمالی کشت می شود، کشت برنج طارم سنگی مرسوممی باشد  به این علت که مدت زمان رسیدن آن از برنج های دیگر کمتر است.

برای همین میتوان این برنج را در سال دوبار نیز کشت نمود. در برخی از مناطق که شرایط کشت وجود داشته باشد دو بار نیز کشت می شود.

ویژگی های برنج طارم سنگی محلی

بطور کلی شکل دانه قلمی و رنگ آن سفید متمایل به کرم و دارای کیفیت پخت عالی و طعم و عطر خوب می باشد.

عرضه برنج ایرانی خالص از وریته های طارم و برنج فجر و برنج ندا و برنج شیرودی با برند برنج چینو است. که در بسته بندی های  10-5و 50 کیلویی بفروش میرسد.و امکان ارسال آن از طریق پست به تمام مناطق ایران میباشد .

از مهمترین اهداف شالیکوبی امین کوتاه شدن  فاصله مشتری تا تولید کننده است که در نتیجه به ما این امکان را میدهد که قیمت تمام شده محصول را کاهش دهیم و واسطه ها را حذف نماییم.

از دیگر مزایای این کار مراقبت از کیفیت با نظر سنجی مداوم از مصرف کننده و در صورت نقد یا اشکال اصلاح روند در محل تولید می باشد. ضمنا شناسنامه دار بودن محصول کمک می کند که تقلب و دیگر موارد خرابکارانه انجام نشود.

برنج طارم سنگی بهترین برنج‌ ایرانی

مهم‌ترین برنج شمالی‌ها، برنج طارم سنگی است. چرا که علاوه بر عطر و طعم فوق‌العاده، میزان قی‌کشی بالا در پخت پلو یا چلو های شمالی دارد و بسیار خوش‌خوراک و لذیذ است. این نوع برنج، اصطلاحاً با نام‌های طارم عطری، طارم استخوانی، سنگ طارم نیز شناخته می‌شود.

ارزش غذایی بسیار بالایی دارد که ممکن است ساعت‌ها پس از صرف آن گرسنگی را احساس نکنید و همواره مزه بی‌نظیرش را زیر زبانتان حس کنید؛ بنابرین برنج طارم سنگی یکی از پرکاربردترین برنج‌های ایرانی است، که به دلیل کیفیت بالا در پخت، مصرف بسیاری هم در منازل برای استفاده خانگی و هم در رستوران‌ها و هتل‌ها دارد؛ همان‌طور که مدیران صنایع غذایی به ذائقه مشتری‌های خود اهمیت می‌دهند، باید بدانند این نوع برنج ایرانی مورد تایید سرآشپزهای بین‌المللی است.

برنج طارم سنگی، از بهترین برنج‌های ایران بشمار می‌آید و به مراتب قیمت بالایی دارد. اگر در جست‌وجوی برنجی هستید که تمام ویژگی‌های یک برنج اصیل و با کیفیت را داشته باشد، انتخابی جز این ندارید.

 

 

 

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :