مرغوب ترین برنج ایرانی کدام است؟

8/آذر/1398 منابع ومقالات بدون دیدگاه

مرغوب ترین برنج ایرانی کدام است؟ برای خرید برنج به چه پارامترهایی توجه کنیم؟ برنج معطر ایرانی کدام است؟ چگونه در دام دلالان برنج نیفتیم؟  برای خرید برنج ایرانی مرغوب نیاز است که با انواع برنج ایرانی آشنا شوید و نکاتی که باید هنگام خرید به آن توجه کنید را مدنظر داشته باشید. ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد که برنجی با کیفیت، یکدست را به خانه خود ببرید.

بهترین برنج ایرانی در کجا کشت می شود؟

برنج از ارزشمندترین و پرمصرف ترین غلات در سراسر جهان می باشد.برنج ایرانی که بیشتر در شمال ایران در گیلان و مازندران و در جنوب در خوزستان کشت می شودعطر و طعم مختلفی دارد. عطر و طعم برنج ایرانی با انواع برنجی که در دنیا وجود دارد فرق دارد. به همین دلیل مردم ایران طرفدار برنج ایرانی هستند. این محصول قوت غالب سفره های ایرانی می باشد و تقریبا همه غذاهایی که در برنامه غذایی ما وجود دارد در کنار برنج معنا پیدا می کنند.

انواع برنج ایرانی

با اینکه قوت غالب سفره ایرانی برنج است اما تشخیص انواع برنج ها از هم کمی دشوار است.در پایین به معرفی چند نوع از انواع برنج ایرانی می پردازیم.

برنج طارم

برنج طارم از انواع معروف برنج ایران است که انواع و اقسام مختلفی دارد و بیشتر در استان های شمالی مثل گیلان، مازندران و گلستان کشت می شود. کیفیت برنج طارم ایرانی بعد از پخت تا چند ساعت حفظ می شود . این برنج عطر فوق العاده و طعم پخت خوبی دارد  و بیشتر باب میل کسانی است که برنج معطر را می پسندند. برای خرید برنج طارم اصل و با کیفیت عالی از شالیکوبی دولت آبادی در خدمت شما هستیم.

مرغوب ترین برنج ایرانی کدام است؟

برنج هاشمی

برنج هاشمی، برنجی دانه بلند است که پس از پخت از هم جدا هستند و کیفیت عالی و عطر مطبوع برنج ایرانی را دارد. قیمت برنج هاشمی در بازار معمولا برابر با برنج طارم و کمتر از برنج کشت دوم است. مناطق مناسب کشت این برنج شهرستان فریدونکنار و آستانه اشرفیه است.

برنج قهوه ای

 برنج قهوه ای جدای از برنج سفید نیست. تفاوت برنج سفید و قهوه ای در جداسازی پوسته رویی برنج است. پوسته های دانه های برنج سفید در کارخانه های شالیکوبی حدا می شود اما برنج قهوه ای قبل جداسازی پوسته، حرارت داده می شود که مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن به مغز دانه نفوذ کند. نفوذ این مواد به مغز برنج دلیل رنگ قهوه ای برنج است.برنج قهوه ای به دلیل سبوسی که دارد جز غلات به حساب می آورند و نسبت کربوهیدرات و مواد معدنی آن نسبت به بقیه انواع، بیشتر است.

برنج صدری

برنج صدری از با کیفیت ترین برنج های ایرانی است و به دلیل عطر عالی، خوش پخت بودن و قد کشیدن دانه های آن بعد از پخت جز برنج های مجلسی به حساب می آید. برنج صدری بعد پخت سبک است، به همین علت بعد مصرف احساس سنگینی نمی کنید. بعد پخت هم تا چند ساعت نرم باقی می ماند. بهترین منطقه برای کشت این برنج استان گیلان است. از ویژگی های ظاهری برنج صدری این است که به هنگام مالش دانه های این برنج بین انگشتان دست چربی آن به راحتی حس می کنید.

برنج دم سیاه

برنج دم سیاه از خانواده برنج صدری بوده که تنها در استان گیلان کشت می شود و به دلیل کیفیت بالای آن طرفداران فراوانی هم دارد. از نظر قیمت از  برنج هاشمی گران تر است اما در مقایسه با برنج طارم فریدونکنار قیمت پایینتری دارد. به دلیل محصول دهی پایینی که دارد، برای کشت پرطرفدار نیست و تنها عده ای کشاورزان سنتی کار این برنج را کشت می کنند.شهر هایی مانند آستانه اشرفیه و لاهیجان به نسبت دیگر مناطق بیشتر به کشت این برنج می پردازند.

مرغوب ترین برنج ایرانی کدام است؟

برنج عنبربو

کشت برنج تنها متعلق به استان های شمالی نیست. برنج عنبربو که طرفداران زیادی در تهران و شهرهای مختلف دارد بر این ادعا صحه می گذارد. عطر، طعم و قیمت مناسب برنج عنبربو، آن را در رده برنج هایی مثل طارم و هاشمی قرار داده است. این محصول علاوه بر خوزستان در ایلام، اصفهان و... نیز کشت می شود. شاید برنج عنبربو مناسب مجالس نباشد اما برای مصرف خانگی گزینه بسیار مناسبی است.

اگر در انتخاب برنج خانه خود دچار شک هستید، با شالیکوبی و فروشگاه دولت آبادی تردید را کنار بگذارید و با اطمینان خاطر برنجی درجه یک و مرغوب را به سفره خود ببرید.

برنج پرمحصول

برنج پر محصول به نوعی از برنج گفته می شود که در مساحت برابر، بیشتر از برنج های بومی و محلی محصول می دهد.  بذر برنج پرمحصول از دست کاری ژنتیکی برنج های محلی به دست می آید و به نسبت برنج های محلی مثل طارم،  هاشمی و ... قیمت و کیفیت پایین تری دارد. از انواع برنج پر محصول به برنج های شیرودی، ندا و فجر می توان اشاره کرد.

برنج شیرودی

برنج شیرودی از انواع برنج پرمحصول است که نخستین بار در استان مازندران کشت و برداشت شده است. از لحاظ قیمتی از برنج طارم و هاشمی ارزان تر است و البته کیفیت و عطر پایین تری دارد. قیمت برنج شیرودی با برنج فجر برابر است. قیمت مناسب این برنج باعث شده که در اکثر ادارات و مجالس از این برنج استفاده شود

ظاهر برنج شیرودی شبیه به برنج هاشمی است پس هنگام خرید سعی کنید از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا علاوه بر خرید برنج بدون واسطه، برنجی یکدست به شما تحویل داده شود.

برنج ندا

برنج ندا از اسم کسی گرفته نشده است بلکه حاصل تلاش دکتر قربانعلی نعمت زاده می باشد که از حرف اول سه کلمه نعمت زاده، دانشگاه و آمل تشکیل شده است. این برنج حاصل تلاقی و ترکیب سه برنج سنگ طارم، حسن سرایی و آمل-۳ است.

تلفیق برنج های خوش پخت و معطر محلی با برنج های اصلاح شده موجب پدید آمدن برنج هایی با عملکرد و پخت خوب بشوند.

مرغوب ترین برنج ایرانی کدام است؟

برنج فجر

برنج فجر یکی از برنج های پرمحصول خطه شمال کشور است و دارای بالاترین کیفیت پخت بین برنج های پرمحصول است. در ظاهر شبیه به برنج طارم است و برخلاف سایر برنج های پر محصول از عطر و بوی خوبی برخوردار است. این محصول یکی  از برنج‌ های پرمحصول ایرانی است که به علت پخت خوب پر طرفدار است. برنج فجر را از مستقیم از شالیکوبی دولت آبادی با اطمینان خرید کنید.

بهترین برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی کدام است؟ برنج طارم، هاشمی، فجر، دم سیاه، صدری و.... همه ی این برنج ها در نقاط مختلف ایران کشت می شود و مشتری های خود را دارد اما چیزی که در انتخاب بهترین برنج مد نظر است نوع مصرف و ذائقه مصرف کننده می باشد. برای مثال اکثر مردم مازندران تمایلی به استفاده از برنج های غیرایرانی ندارند اما در تهران مصرف برنج های هندی یا پاکستانی امری طبیعی است.

خرید برنج ایرانی  مثل حرفه ای ها

برای خرید برنج ایرانی باید به چند نکته توجه کنید تا خرید درستی داشته باشید. برنج های ایرانی عطر و بوی خوبی دارند. برنج های تازه سفت نیستند و با فشار انگشت به راحتی می شکنند. همچنین دانه های برنج باید یکدست باشد و برنج های با اندازه دانه متفاوت نشان از ترکیب چند نوع برنج با هم است. برنجی که کیفیت خوبی دارد باید رنگی استخوانی، دانه های هم اندازه و یکسان داشته باشد. نکته مهم دیگر اینکه به کل بسته برنجی که خرید می کنید هم توجه کنید تا از عدم وجود حشره اطمینان پیدا کنید. همینطور خرید شالی بصورت مستقیم از شالیکار برای اطمینان از یکدست بودن دانه های آن برای همه افراد ممکن نیست پس  سعی کنید برای خرید برنج ایرانی مرغوب به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

قیمت برنج ایرانی

برنج طارم، هاشمی ، صدری و ... از برنج های باکیفیت و خوش عطر و طعم هستند در کل ایران شناخته می شوند. اما اگر یک نوع برنج را در دو شالیزار در مناطق مختلف کشت کنید خواهید دید که کیفیتی کاملا یکسان ندارند. به همین علت با انواع مختلفی از برنج ایرانی با درجه کیفیت مختلف  و قیمت های مختلف رو به رو هستیم.

مرغوب ترین برنج ایرانی کدام است؟

خرید برنج از کارخانه شالیکوبی

اگر قصد خرید برنج را دارید و برای شما مهم است که برنجی اصل و با کیفیت را خریداری کنید اما شرایط خرید مستقیم از کشاورز را ندارید، به جای درستی مراجعه کردید. ما در مرکز فروش برنج ایرانی دولت آبادی  سعی کردیم با حذف واسطه و رساندن برنج با کیفیت به مشتری فرایند خرید را  برای شما آسان و راحت کنیم. برای خرید برنج مصرفی خود به مقایسه کیفیت ، عطر ،  طعم ، پخت و قیمت های برنج در بپردازید و از مشاوران ما کمک بگیرید تا بهترین برنج عمر خود را خریداری کنید.

آفت بازارهای خرید و فروش برنج ایرانی وجود دلالانی است که با مخلوط کردن برنج های با کیفیت با برنج های بی کیفیت سعی در کسب سود بیشتر دارند و تشخیص کیفیت برنج برای خریداران کار سختی است و فقط با دیدن برنج می توان در باره کیفیت آن نظر داد.

ما در کارخانه شالیکوبی دولت آبادی با دقت کافی در خرید شالی مرغوب از کشاورزان و بوجاری کردن( فرایند جدا کردن دانه های شکسته برنج) صحیح به شما اطمینان می دهیم که تمام برنج هایمان یکدست بوده و هیچگونه مخلوطی ندارد. شما می توانید با خاطری آسوده این برنج را پخت کنید و از عطر و طعم آن لذت ببرید.

برچسب ها: کارخانه برنج دولت ابادی شالیکوبی برنج خرید برنج از شالیکوبی خرید برنج از کارخانه خرید برنج از کشاورز قیمت برنج ایرانی قیمت برنج خرید برنج خرید برنج ایرانی The best rice مرغوب ترین برنج ایرانی کدام است؟ The best Iranian rice



دیدگاه
دیدگاه شما :