کدام برنج معطر است و چگونه در خرید برنج معطر سرمان کلاه نرود؟!

30/مرداد/1400 منابع ومقالات بدون دیدگاه

کدام برنج معطر است و چگونه در خرید برنج معطر سرمان کلاه نرود؟! برنج معطر چیست ، چگونه استفاده می شود؟ مزایا ، مضرات و کالری برنج معطر چگونه است؟ معطرترین برنج شمال کدام است؟ قیمت برنج معطر چقدر است؟ چگونه تشخیص دهیم برنج ارازن قیمت را به عنوان برنج معطر به ما نفروشند؟ معتبرترین مرکز برای خرید برنج شمال معطر کجاست؟ برنج معطر بیشتر به عنوان غذای کمکی همراه با غذای اصلی استفاده می شود . از فواید آن می توان درمان یبوست و مضرات آن کالری بالا را می توانیم مثال بزنیم. ولی برای این که این مدل برنج را بیشتر بشناسید حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید .

برنج معطر چیست؟

برنج انواع مختلفی دارد. برنج معطر که با ساختار باریک و بوی دلپذیر خود ما را به خود جذب می کند ، طعم متفاوتی به میزهای ما می بخشد .

وطن برنج معطر تایوان است و نوعی برنج است که در سراسر جهان با لذت مصرف می شود . دوره برداشت برنج معطر که به دلیل بوی دلپذیر در جهان به عنوان برنج یاسمن و در کشور ما به عنوان برنج با رایحه یاسمن که شبیه به برنج دم سیاه و برنج طارم هاشمی از ماه مه تا فوریه به فروش می رسد و بهترین محصول  در ماه اکتبر به دست می آید .

کدام برنج معطر است و چگونه در خرید برنج معطر سرمان کلاه نرود؟!

برنج معطر چگونه نگه داری می شود ؟

برنج که منبع کربوهیدرات است باید در انبار یا کمد نگهداری شود تا ارزش غذایی خود را از دست ندهد و در طعم طبیعی آن حفظ شود .

مهم ترین اصل در  نگهداری برنج این است که در جای خشک و خنک نگهداری شود . خوب است برنج معطر خود را در صورت امکان در کیسه های پارچه ای ، دور از لوله های گرمایش یا لوله کشی ، دور از نور خورشید محافظت کنید .

برنج معطر شما نباید حاوی مواد خارجی ، سنگ یا دانه های آسیب دیده مانند گرد و غبار باشد . این باعث می شود کیفیت برنج شما کم شود و سریع خراب شود .

هنگام خرید برنج معطر ، محصولات بسته بندی شده و در بسته را انتخاب کنید . به تاریخ بسته بندی محصولی که می خرید توجه کنید . سعی کنید تا آن جا که ممکن است محصولات جدید را خرید کنید .

مطمئن شوید برنج شما نرم و مرطوب نباشد . برنج معطر که در محیط مناسب ذخیره می شود ، 1 سال ماندگاری دارد مصرف در مدت زمان کوتاهی پس از پخت برای سلامتی شما مهم است .

برنج معطر در غذا چگونه استفاده می شود؟

برنج معطر در غذا های جهان به ویژه غذا های ایرانی و غذا های شرق دور از جایگاه مهمی برخوردار است . مخصوصاً برنج و پلو از معروف ترین غذاهاست .

در کشور ما ، اگر چه در مقایسه با برنج سفید محبوبیت چندانی ندارد ، اما می توان آن را با غذا های گوشتی سرو کرد . در مقایسه با برنج سفید دارای ساختار دیرپز است و آب بیشتری نسبت به برنج سفید جذب می کند . همچنین ، اگر هنگام تهیه برنج کمی شکر اضافه کنید ، می توانید طعم خوبی به دست آورید .

برنج معطر که در غذا و سالاد استفاده می شود ، در پودینگ برنج که یکی از دسر ای غذا های ما است نیز استفاده می شود .

فواید برنج معطر چیست؟

از آن جا که این برنج معطر عطر خود را از پوست خود می گیرد دارای نشاسته ی بالایی است و از نظر منبع ویتامین ب و پروتئین غنی است .

برنج با رایحه یاسمن به لطف ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ، پوست شما را نرم می کند ، به شما انرژی می دهد و در برابر برخی از انواع سرطان محافظت می کند .

وقتی مقدار روزانه آب خود را به درستی مصرف  کنید ، به دلیل ساختار معطر فیبر برنج ، به سیستم گوارش شما کمک می کند تا درست کار کند و از یبوست جلوگیری می کند .

کدام برنج معطر است و چگونه در خرید برنج معطر سرمان کلاه نرود؟!

برنج معطر برای چه چیزی مفید است؟

برنج معطر نوعی برنج است که به دلیل  فیبر و اسید های آمینه ای که دارد برای سلامتی ما مفید است . برنج معطر ، که تصور می شود سالم تر از برنج سفید است ، در کشور ما بیش تر و بیش تر مورد استفاده قرار گرفته است .

برنج معطر هاشمی و دم سیاه معطر حاوی آهن ، سلنیوم ، تیامین و نیاسین است . شما می توانید با مصرف این برنج 10 تا 15 درصد از مقدار روزانه مورد نیاز یک فرد سالم را دریافت کنید . بنابراین برنج معطر برای چه چیزی مفید است ؟ در این جا پاسخ کوتاه ما به این سوال ، به ترتیب ؛

به دلیل  فیبر ها و اسید های آمینه موجود در آن ، بر عملکرد صحیح ماهیچه ها و متابولیسم موثر است .
با مصرف منظم آب از یبوست جلوگیری می کند .
برنج یاسمن به عنوان منبع خوبی از نیاسین ، تیامین ، آهن و سلنیوم شناخته می شود زیرا مقدار آن 10-20 درصد از نیاز روزانه توصیه شده را برآورده می  کند . به لطف اجزای موجود ، از شما در برابر برخی از انواع سرطان محافظت می کند .
انتخاب برنج معطر قهوه ای که کم تر فرآوری شده و طبیعی تر است ، به جای برنج سفید معطر که  ظاهر بسیار زیبایی دارد   ، از نظر مصرف پروتئین کم و فیبر زیاد بیش تر به شما کمک می کند . همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد .

ویتامین های موجود در برنج معطر چیست؟

برنج معطر که در آشپزی جهانی و آشپزخانه ما جای خود را باز کرده است ، با ویتامین ها و مواد معدنی که دارد به طعم و سلامتی ما می افزاید .

وقتی می گوییم ارزش غذایی برنج معطر شمال ، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن چیست به شرح زیر است :.

یک فنجان برنج پخته شده معطر هاشمی و دم سیاه دارای ؛

پروتئین… 4.2 گرم
کربوهیدرات… 44.5 گرم
فیبر… 0.63 گرم
نیاسین ... 2.3 میلی گرم
تیامین ... 0.26 میلی گرم
آهن ... 1.9 میلی گرم
سلنیوم ... 11.8 میلی گرم
علاوه بر این ، مقدار کل چربی 0.44 میلی گرم است و حاوی ویتامین ب 2 ، ب 1 و مقادیر کمی ب 3 است .

کالری برنج معطر دم سیاه و هاشمی چقدر است ؟

برنج معطر نوعی برنج است که نسبت به برنج سفید معمولی کم تر فرآوری شده است . وقتی هر دو نوع با هم مقایسه می شوند ، برنج معطر ، اگر سفید ترجیح داده شود ، از نظر کالری و ارزش غذایی به برنج سفید معمولی نزدیک است .

اما اگر برنج معطر قهوه ای را به جای سفید ترجیح می دهید ، رژیم سالم و کم کالری خواهید داشت .

ارزش کالری 100 گرم برنج پخته شده 180 کیلو کالری است .

آیا برنج معطر شما را لاغر می کند ؟ 

به دلیل ساختار بالای فیبر ، به شما امکان می دهد تا مدت طولانی سیر بمانید . علاوه بر این ، سالاد برنج با رایحه یاسمن که با برنج معطر درست می کنید می تواند یک غذای رژیمی خوب باشد .

مضرات برنج معطر شمال چیست ؟

برنج معطر در محدوده قیمتی بالا تر از برنج سفید و کم تر از برنج سیاه یا وحشی است . اگر به دنبال رایحه ای متفاوت هستید ، برنج معطر را که به راحتی می توانید در بسیاری از بازار ها پیدا کنید ، توصیه می کنیم . ما در فروشگاه برنج دولت آبادی بهترین برنج های معطر را برای شما آماده کرده ایم.

مصرف بیش از حد مواد مغذی مفید برای سلامتی شما بیش تر از آن که فایده داشته باشد مضر است . در نتیجه مصرف بیش از حد ، هنگامی که با روغن برنج با رایحه یاسمن مصرف شود ، وزن شما به شما باز می گردد .

برنج معطر شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به سایر انواع برنج دارد . اما افراد مبتلا به دیابت هنوز هم باید با احتیاط مصرف کنند و از مصرف زیاد خودداری کنند .

منبع :

https://www.haberso.com/haber/5869397/kokulu-pirinc-nedir-nasil-kullanilir-faydalari-zararlari-ve-kalorisi

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :