نحوه نگهداری برنج دانه بلند

20/شهریور/1400 منابع ومقالات بدون دیدگاه

نحوه نگهداری برنج دانه بلند : برنج یکی از مهم ترین محصولات در جهان است ، زیرا غذای اصلی اکثریت قریب به اتفاق جمعیت جهان است . گیاه برنج متعلق به خانوادهclematis  است و برنج در مناطق سیل زده کشت می شود و موفقیت کشت برنج به دما ، فراوانی آب و حاصل خیزی خاک بستگی دارد . انواع مختلف برنج در جهان وجود دارد . در این مقاله در مورد برنج دانه بلند که یکی از انواع برنج است صحبت خواهیم کرد. بعد از خرید برنج نحوه نگهداری از آن بسیار اهمیت دارد تا دچار شپشک نشود. برنج دانه بلند یکی از غذا های رسمی آسیای جنوبی است ، بنابراین در هند و پاکستان به طور گسترده ای کشت می شود.

زمان زیادی طول می کشد تا این محصول به نتیجه برسد ، حدود صد و سی روز ؛ بنابراین قیمت آن در مقایسه با سایر انواع برنج بالا تلقی می شود و به آن برنج هندی نیز می گویند و این برنج به دلیل کالری کم تری نسبت به سایر انواع برنج بسیار محبوب است . تصور می شود که حدود 120 کالری در 100 گرم دارد و طعم فوق العاده ای دارد که طعم آن را از برنج معمولی تغییر می دهد و برنج سلطنتی محسوب می شود.

برای خرید برنج ایرانی و خرید برنج شمال اصل و مرغوب حتما با شالیکوبی دولت آبادی تماس حاصل نمایید زیرا برنج با قیمت کارخانه و بدون واسطه خریداری می نمایید.

نحوه نگهداری برنج دانه بلند

نحوه ی نگه داری از برنج دانه بلند چگونه است ؟

یکی از رایج ترین روش های نگهداری برنج دانه بلند این است که آن را از کیسه خارج کرده و در سطل های پلاستیکی تمیز خالی کنید . لازم است مطمئن شوید که این ظرف ها کاملاً خشک شده اند. همچنین می توان شیشه های شیشه ای را به خوبی خشک کرده و با اظافه کردن مقداری نمک به برنج آن ها را در این ظروفئ نگه داری کنید .

برنج دانه بلند را در یک سینی بزرگ قرار دهید و در طول روز آن را در معرض نور خورشید قرار دهید .

این یک روش مقاومتی در برابر کنه های برنج خورشید  است زیرا درجه حرارت بالا سوسک های برنج را از بین می برد و این روش را می توان برای انواع غلات و حبوبات استفاده کرد .

برنج دانه بلند چگونه در غذا استفاده می شود ؟

برنج دانه بلند در غذا چگونه استفاده می شود ؟ در این جا چند پیشنهاد برای شما وجود دارد . ابتدا برنج دانه بلند را به مدت 15 دقیقه خیس کرده ، سپس آبکش کرده و در یک قابلمه قرار می دهیم .

برای هر لیوان برنج ، یک و نیم لیوان آب اضافه کرده و روی حرارت زیاد نگه می داریم تا بجوشد . سپس نمک و مقداری روغن گیاهی اضافه کنید ، مخلوط کرده و در کم ترین دما و حدود یک چهارم تا یک سوم بجوشانید . لوبیا یا نخود فرنگی و غیره در کنار بشقاب ها سرو کنید .

برنج دانه بلند با سبزیجات : ذرت ، هویج و نخود فرنگی را در یک قابلمه می ریزند ، آب جوش به آن اضافه می کنند و حدود یک ربع طول می کشد تا سبزیجات بپزند . سپس برنج دانه بلند را که حدود یک ربع  خیس خورده است ، نمک ، مقداری روغن نباتی و مقداری ادویه جات اضافه کنید . پس از کمی مخلوط کردن ، نیم ساعت می گذاریم تا بجوشد .

نحوه نگهداری برنج دانه بلند

فواید برنج دانه بلند چیست ؟

مزایای برنج دانه بلند بی پایان است . ما در این مقاله به چند مورد از آن ها اشاره کرده ایم . برای روده ها و معده مفید است ، زیرا مانند سایر انواع برنج حاوی 20 درصد فیبر است و فیبر کار روده و معده را تسهیل می کند .

برخلاف بوی برنج معمولی ، نفس را تازه می کند و هوا را تنظیم می کند تا هنگام پخت بوی متمایز و قوی ایجاد کند . حاوی اکسیژن زیادی است ، زیرا حاوی 2-استیل-1-پیرولین ، یک ماده شیمیایی معطر متمایز است . از آن جا که کالری کم تری نسبت به بقیه دارد ، باعث کاهش وزن می شود و برای رژیم گرفتن استفاده می شود . هر صد گرم برنج دانه بلند صد و بیست کالری به شما اضافه می کند .

با چین و چروک  مبارزه می کند ؛ از آن جا که حاوی ویتامین (کمپلکس ب ) است میزان " رادیکال های آزاد " مضر برای بدن و ایجاد شده پس از متابولیسم را کاهش می دهد ، فرد با خوردن این نوع برنج زندگی سالمی دارد .

برنج دانه بلند برای چه چیزی مفید است ؟

اگر می پرسید برنج دانه بلند برای چه چیزی مفید است ، بهتر است ابتدا این را بگوییم. این غذا حاوی فیبر است که به ما احساس سیری طولانی مدت می دهد . بنابراین ، برنج دانه بلند برای افرادی که از رژیم غذایی سالم پیروی می کنند ایده آل است . این به بهبود حرکت روده و هضم و محافظت در برابر یبوست کمک می کند .

برنج دانه بلند برای بیماران دیابتی نیز فوایدی دارد . به طور کلی ، بیماران دیابتی از رژیم غذایی دقیقی پیروی می کنند که به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند . شکی نیست که برنج دانه بلند یکی از وعده های غذایی مهم در این سیستم است زیرا به آن ها انرژی می دهد و به آن ها کمک می کند بدون افزایش سطح قند در بدن احساس سیری بدهد . برنج دانه بلند منبع مهم انرژی است .

برنج دانه بلند حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است و آن را به یکی از نشاسته هایی تبدیل می کند که انرژی بدن را تامین می کند و به تمرکز آن کمک می کند  بدون این که بر گوارش سنگینی کند ، حافظه و تلاش بدنی را بهبود می بخشد .

برنج دانه بلند در برابر فشار خون بالا محافظت می کند . برنج دانه بلند حاوی بسیاری از مواد مغذی و مواد معدنی مهم از جمله پتاسیم و منیزیم است که برای عروق مفید بوده و گردش خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد . همچنین از سکته مغزی و بیماری های قلبی محافظت می کند و سعی می کند فشار خون را در بدن کنترل کند .

نحوه نگهداری برنج دانه بلند

ویتامین های موجود در برنج دانه بلند چیست ؟

بر اساس مطالعات انجام شده ، برنج دانه بلند علاوه بر تیامین ، سلنیوم ، پروتئین ، فیبر ، فولات ، آهن ، ویتامین های گروه ب ، روی ، فسفر ، منیزیم ، ویتامین ای و پتاسیم دارای سطوح بالای کربوهیدرات و کالری است . با این حال ، اطلاعات کمی در مورد مزایای آن در مقایسه با سایر انواع برنج وجود دارد .

کالری موجود در برنج دانه بلند چه قدر است ؟

کالری و ارزش غذایی 100 گرم برنج دانه بلند سفید ؛
350 کالری :
8:  گرم پروتئین
77 گرم کربوهیدرات :
2.2:  گرم فیبر
0.6:  گرم چربی

مضرات مصرف برنج سفید چیست ؟

برنج دانه بلند که هیچ ضرری در مصرف عادی آن ندارد ، در اثر مصرف زیاد ایجاد می شود . مصرف بیش از حد این محصول می تواند باعث افزایش وزن یا فشار خون بالا شود .

منبع :

https://www.haberso.com/haber/5842301/uzun-taneli-pirinc-nasil-saklanir-yemeklerde-kullanimi-ve-faydalari

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :