برنج را با ماست نخورید

23/آبان/1396 منابع ومقالات بدون دیدگاه

برنج را با ماست نخورید : یکی از اشتباهات مردم این است که برنج را همراه با ماست مصرف می‌کنند که خود موجب افزایش سردی و تری مغز می‌شود غلبه بلغم در مغز موجب فراموشی, سستی و تنبلی می‌شود رطوبت وغلبه سردى در مغز موجب سستى و تنبلى مغز می‌شود همچنین موجب کندى ذهن و کدورت حواس می‌شود

 باید دانست که هر چه قدر رطوبت و بلغم در سر و مغز بیشتر افزایش پیدا کند به همان میزان تیزهوشی و قوه ادراک کاهش پیدا می‌کند؛ فرد دچار فراموشی می‌شود البته در این نوع از فراموشی فرد احساس سنگینی در سر و ترشحات بینی دارد.

 افزایش رطوبت در سر موجب سرگیجه، تشنج، سکته و صرع می‌شود که رفع غلبه رطوبت در مغز به بهبودی کمک می‌کند.

 مصرف بعضى از غذاها خود موجب افزایش رطوبت و بلغم در بدن مى‌کند که غذاهای با طبع سرد و تر نامیده می‌شود.

- مرحوم عبدالله احمدیه عقیده دارد که از غذاهای سرد و تر می‌توان به ماست، خیار، هندوانه، کاهو، آلو، اسفناج، نارنج، پرتقال، برنج، گوشت گاو، گوشت بز، گوشت خروس, گوجه فرنگی, گوجه سبز, میوه‌های تابستانی, دوغ, اسفناج و ... اشاره نمود.

- اشخاصى که طبیعتى «سرد و تر» و مزاج بلغمى دارند یا دچار غلبه بلغم در بدن هستند, باید از خوردن غذاهاى «سرد و تر» پرهیز کنند چرا که مصرف این غذاها به افزایش سردی و تری کمک می‌کند.

- مصرف دم کرده استخودوس به پاکسازی مغز کمک می‌کند, استخودوس مغز را گرم کرده, حزن و اندوه و کدورت را از مغز از بین می‌برد.

- از همین رو است که استوخدوس را «جاروب دماغ یا مغز» می‌نامند، زیرا رطوبت مغز را از بین برده و موجب نشاط و افراد می‌شود همچنین حافظه را قوت داده و ذهن را روشن می‌کند

 شالیکوبی دولتی آبادی با نام تجاری ایران رایس میل ، یک کارخانه تمام اتوماتیک با بروزترین تجهیزات در شهر علی آباد کتول استان گلستان واقع شده است. شما می توانید خرید برنج خود را به صورت خرد و عمده از این کارخانه با خیال راحت انجام دهید. در صورت تمایل امکان ارسال نمونه برنج برای شما وجود دارد. از بهترین برنج شمال می توان به برنج طارم دم سیاه ، برنج هاشمی و برنج فجر، برنج شیرودی ، برنج ندا نام برد. برای خرید برنج شمال به آدرس سایت http://iranricemill.com/ مراجعه کنید.

.

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :