انواع برنج طارم

18/دی/1396 منابع ومقالات بدون دیدگاه

 انواع برنج طارم : همانند انواع برنج صدری از بهترین و مرغوب ترین ارقام کیفی برنج می باشد که مبداً آن درشمال و نسبت به نوع صدری کمی کوتاه و چاق تر و به طورکلی شکل دانه بلندوقلمی دارد و رنگ آن سفید متمایل به کرم و دارای کیفیت پخت عالی و طعم و عطر خوب می باشد

برنج طارم  از مزایایی که دارد ،ساعتها پس از پخت ،خوش خوراک و نرم باقی می ماند

انواع برنج طارم

  • طارم محلی
  • دیلمانی
  • اهلمی طارم
  • طارم پاکوتاه
  •  سنگ طارم

میباشد و در آزمون لمس بین دو دست نیز همانند انواع صدری چربی دانه آن قابل لمس است .  پس از پخت ۱۱ تا ۱۳ میلی متر و و عرض دانه1/8میلی متر دانه آن گچی و میزان شکم و مرکز سفیدی دانه صفر و یک میباشد.

موسی طارم

 موسی طارم: یکی دیگر از واریته طارم بوده که طول دانه خام ۷/۵ میلی متر و پس از پخت ۱۲/۹ و عرض دانه خام ۱/۹ و نسبت طویل شدن دانه ۱/۷ می باشد.

این رقم از برنج کیفی و از عطر و بوی قوی برخوردار بوده درصد قوام ژل ۷۰-65، آمیلوز دانه ،۲۰/۷، GT آن ۳/۲ و متوسط عملکرد شلتوک در هکتار ۳۹۰۰ کیلوگرم می باشد.

طارم دیلمانی

طارم دیلمانی: این رقم سلکسیون شده از توده محلی که در برخی نقاط غرب استان مازندران کشت می شود و از خصوصیات آن کیفیت پخت خوب و طعم عالی می باشد.

پس از رقم طارم محلی از بهترین ارقام کیفی است طول دانه قبل از پخت ۷/۹۰ و پس از پخت 9/24 میلی متر و نسبت طویل شدن دانه ۱/۱۷ قوام ژل آن 41/75و میزان آمیلوز آن : ۲۳/۰، درصد پروتئین دانه ۸ و عملکرد دانه ۳۸۵۰ کیلوگرم در هکتار است. میزان GT آن ۳/۲۵ است. فرم دانه بلند و بدون ریشک بوده و میزان گچی بودن دانه صفر و یک می باشد.

 سنگ طارم

 سنگ طارم:  دارای کیفیت و طعم عالی می باشد. فرم دانه بلند و بدون ریشک و ریزش دانه نداشته ولی حساسیت به ورس دارد. طول دوره رویش حدود ۱۲۲ روز و طول دانه برنج ۷ میلی متر و عرض آن 1.30 میلی متر و نسبت طویل شدن دانه ۱/۲۱ و متوسط عملکرد در هکتار 4000 تا 4200 کیلوگرم می باشد. میزان پروتئین دانه ۸/۸ درصد است.

 طارم رشتی

 طارم رشتی: از کیفیت و طعم عالی برخوردار است . طول دانه ۷/۹۰ و عرض آن ۱/۲۰ و دانه بلند و قلمی می باشد. میزان گچی بودن دانه صفر و صفر می باشد طول دوره رویشی ۱۲۱ روز و دانه آن ریزش ندارد. عملکرد در هکتار ۳۹۰۰ کیلوگرم شلتوک و میزان پروتئین دانه ۸/۸ درصد است. GT دانه نسبتاً متوسط (۳/۵) و قوام ژل آن سخت (36/62) و نسبت طویل شدن دانه ۱/۰۵ می باشد.

 شالیکوبی دولتی آبادی با نام تجاری ایران رایس میل ، یک کارخانه تمام اتوماتیک با بروزترین تجهیزات در شهر علی آباد کتول استان گلستان واقع شده است. شما می توانید خرید برنج خود را به صورت خرد و عمده از این کارخانه با خیال راحت انجام دهید. در صورت تمایل امکان ارسال نمونه برنج برای شما وجود دارد. از بهترین برنج شمال می توان به برنج طارم دم سیاه ، برنج هاشمی و برنج فجر، برنج شیرودی ، برنج ندا نام برد. برای خرید برنج شمال به آدرس سایت http://iranricemill.com/ مراجعه کنید.

 

.

برچسب ها: برنج طارم مرغوب تنوع برنج طارم خرید برنج طارم برنج طارم انواع برنج طارم



دیدگاه
دیدگاه شما :