چگونه میتوان از برنج نگهداری کرد ؟ از چه نوع ظرف هایی باید استفاده کرد ؟

15/شهریور/1400 منابع ومقالات 3

چگونه میتوان از برنج نگهداری کرد ؟ از چه نوع ظرف هایی باید استفاده کرد ؟  برنج یکی از غذا هایی است که در سفره ی بسیاری از مردم جهان قرار دارد و کاربرد آن در بسیاری از غذا  های جهان دیده می شود . مردم آن را در سوپ یا حتی سالاد های خود می ریزند و بسیار خوشمزه است . برخی از ملت ها مانند چین برنج را در هنگام صبح به عنوان صبحانه میل می کنند و این باعث شده که طول عمر آن ها بالا برود . با توجه به اطلاعات ذکر شده این بسیار مهم است که از این مواد غذایی به خوبی نگه داری کرد تا بتوانیم یک غذای سالم استفاده کنیم و آسیب کم تری از نظر اقتصادی وارد شود. برای خرید برنج شمال و برنج ایرانی مستقیم از کارخانه با شماره تماس های زیر و یا صفحه فروشگاه سایت سفارش خود را ثبت کنید.

شماره تماس : 01734279256 
همراه :   09114077701
  تلگرام :  @Iranricemill
  آدرس اینستاگرام : shalikoubi.dolatabadi

ما در این مقاله به چند نکته ی کاربردی اشاره می کنیم . که ممکن است برای شما رخ داده باشد و به دنبال پاسخ آن هستید و یا این که می خاهید هوشمندانه از وسایا خود نگه داری کنید پس حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید .

چگونه میتوان از برنج نگهداری کرد

یکی از پرمصرف ترین غذا های جهان ، برنج که از خانواده علف ها است ، گیاهی علفی است .

از آنجا که از نظر نشاسته بسیار غنی است ، برنج همچنین می تواند انرژی بسیار بالایی را نیز به همراه داشته باشد .

به دلیل داشتن ویتامین سی ، ب2  ، ب1   و ای دارای خواص تقویت کننده بدن است .

از آن می توان در تهیه پلو ، چاشنی و افزودنی بسیاری از غذا ها استفاده کرد و ساختار بسیار مناسبی برای  دسر های شیر دارد .

برنج که به عنوان ذخیره انرژی شناخته می شود ، همچنین غذایی است که معده را آرام می کند . فواید زیادی برای افرادی دارد که با هضم مشکل دارند .

حال بیایید به سوال اصلی این مقاله برگردیم و نکان طلایی را آموزش ببینیم که هر خانوم خانه داری باید آن را بداند .

چگونه میتوان از برنج نگهداری کرد

برنج چگونه باید نگه داری شود ؟

1 ) توصیه می کنیم زیاد خرید نکنید و با حجم بالا یا در کیسه های بزرگ آن را نه داری نکنید  ، به ویژه در مناطق مرطوب ، زیرا برنج خیلی زود ساختار خود را از دست می دهد و در صورت خرید ، آن را در منطقه ای خشک و بدون آفتاب نگهداری  کنید . تا از حشرات در امان باشد برنجی که در آن حشره می افتد را می توان در آفتاب گذاشت تا آن حشرات از آن خارج شوند ولی در کل بهتر است کم تر خرید کنید تا برنج سالم تری بخورید چون هیچ گواهی وجود ندارد که برنجی که در زیر آفتاب قرار داده شده است کاملا تمیز شده باشد و برای شما هیچ گونه آسیبی ایجاد نمی کند .

2 ) از آن جایی که ذخیره در کیسه های پارچه ای احتمال رطوبت را کاهش می دهد ، می توان آن را برای مدت بیش تری با این روش ذخیره کرد . ولی اگر برنج شما کم باشد بهتر است در ظروف شیشه ای کاملا خشک نگه داری کنید .

3 ) در محیطی بسیار گرم و بدون هوا قرار ندهید مانند کابیت هایی که امکان دارد آب از آن عبور کند یا کابینت هایی که از آن لوله ی آب می گذرد به خشک و مرطوب نبودن محیط خود توجه کنید.

4 ) اگر برنج را در محیط های خوب و بدون هوا در ظروف شیشه ای و درب دار نگهداری کنید ، تازه تر می ماند و می توانید با افزودن کمی نمک به آن احتمال هجوم حشرات را کاهش دهید .

5 )  توصیه می کنیم از مواد شیمیایی معطر مانند مواد شوینده و یا مواد آرایشی بهداشتی دور نگه دارید چون این امکان وجود دارد که بو را در خود جذب کند .

6 ) اگر چند عدد برگ بو یا سیر را در شیشه هایی که هنگام نگهداری برنج استفاده کرده اید قرار دهید ، تا حد زیادی از رشد حشرات و کپک جلوگیری می کنید . زیرا این مواد از خود گاز ها و موادی ترشح می کنند که مانع رشد حیوانات می شود و یا کپک ها می شود و برای شما هیچ آسیبی  ایجاد نمی کند.

در صورت بروز کرم و هجوم حشرات ، توصیه می کنیم همه آن ها را دور بریزید زیرا تمیز کردن و استفاده از سایر دانه های برنج برای سلامتی مضر است .

ولی باز هم در برخی مناطق کشورمان آن را در زیر آفتاب می گذارند و می گویند که این حشرات آفتاب گریز هستند و نور خورشید آن ها را از بین می برد ولی خب طبق مطالعات انجام شده این کار سالم نیست و نمی توان آن این را گفته که نور آفتاب این حشرات را کاملا از بین می برد و یا آلودگی هایی که این حشرات ایجاد کرده اند و قابل رویت نیستند به طور کامل از بین می رود.

منبع :

https://www.haberso.com/haber/5660529/pirinc-nasil-saklanir-kap-secimi-nasil-olmali

 

برچسب ها:



دیدگاه
ع ع
  • 1401/3/28 - 16:51:38

دوستان درصورت سوسک زدن ،برنج را در گونی های پلاستیکی ریخته (پارچه ای یا کنفی نباشد) وکیسه مورد نظر را درون کیسه نایلونی گذاشته ودر آن را محکم ببندید تا رطوبت به آن آسیب (خمیر نشود)سپس به مدت ۱۰ روز آن را در یخچال بگذارید تا حشرات مورد نظر نابود شوند وسپس برنج را در الک سوسک گیر (الک ریز که فقط سوسکها پایین میریزند) ریخته تا مثل روز اول شوند وهم برنج سرما را در خود نگه داشته وچند ماه بیشتر می‌توان آن را نگهداری کرد واز نور خورشید وگرمای آن دور باشد تا آسیب نبیند

مدیریت
  • 1401/10/21 - 09:35:25

مدیریت
  • 1401/10/22 - 08:19:52

سلام با تشکر از شما

مدیریت
  • 1401/10/21 - 09:35:25

مدیریت
  • 1401/10/22 - 08:19:52

سلام با تشکر از شما

دیدگاه شما :