نکته هنگام خرید برنج ایرانی برای اینکه سرتان کلاه نرود! مشکلات خرید برنج | فروش برنج شمال ، خرید برنج شمال ، شالیکوبی مدرن دولت آبادی

3 نکته هنگام خرید برنج ایرانی

20/اردیبهشت/1400 منابع ومقالات بدون دیدگاه

3 نکته هنگام خرید برنج ایرانی : خرید برنج ایرانی و برنج شمال به ویژه برنج تولید شده در شمال کشور با همه مشکلات موجود از جمله گرانی و تقلب در فروش و ... همچنان از نظر کیفیت اقتصادی است.  قیمت برنج داخلی دلایل خاصی دارد ، اگرچه انبارهای برنج در استان های شمالی و سایر استان ها مملو از برنج است ، اما مشکلات موجود در تامین و سودآوری توزیع کنندگان و فروشندگان باعث شده تا این محصول در مناطق مختلف کشورمان با قیمت های بالا در دسترس مردم باشد ، که توزیع کنندگان و فروشندگان محصول را با قیمت های نامعقول در بازار عرضه می کنند و محصول را در انبارهای خود ذخیره می کنند. مشکل دیگر هنگام خرید برنج شمال اختلاط آن است که هنوز دلالان و سودجویان در آن دخیل هستند. شناختن مخلوط برنج برای خریداران تقریباً دشوار است و کشاورزان اغلب با مشاهده دانه های برنج ، همگنی و عدم اختلاط برنج را تشخیص می دهند.

انواع برنج درجه یک ایرانی

 انواع مختلفی از برنج ایرانی وجود دارد که برنج طارم برای همه ایرانیان شناخته شده است. برنج طارم یکی از بهترین و با کیفیت ترین برنج ها در شمال ایران به ویژه در استان سرسبز مازندران است. این برنج به دلیل عطر ، طعم ، بو و ماندگاری بسیار خوب پس از پخت بسیار محبوب است و از بازارپذیری خوبی برخوردار است. از این برنج در مهمانی ها و مجالس استفاده می شود.

برنج طارم چندین گونه مختلف دارد که معروف ترین آنها برنج طارم هاشمی ، برنج طارم محلی ، برنج طارم دم سیاه و صدری است.

طارم هاشمی در تمام مناطق بیش از سایر برنج های زراعی برنج خریداری می کند. این برنج بلندتر از طارم محلی است و بیشتر رسیده می شود. راتون همچنین می تواند از این برنج برداشت و دوباره تولید شود. منشا اصلی این برنج استان سرسبز مازندران است و بیشتر در شهرستانهای بابل ، بابلسر و فریدونکنار کاشته می شود.

3 نکته هنگام خرید برنج ایرانی

برنج قدیمی بخریم یا جدید ؟

یکی از مواردی که هنگام خرید برنج باید به آن توجه داشته باشید قدیمی یا جدید بودن برنج است. هر یک از این برنج ها مزایای خود را دارند. اما اگر به دنبال برنج با کیفیت بالاتر هستید ، فروشگاه برنج ایران رایس میل ( شالیکوبی امین ) برنج قدیمی را به شما پیشنهاد می دهد.

برنجی که در حدود 5 یا 6 ماه برداشت شود طبخ بهتری دارد و بهتر می رسد. از طرف دیگر ، برنج جدید طعم و بوی بیشتری دارد ، بنابراین پس از پخت این طعم باعث افزایش و لذت خوردن می شود.

هنگام خرید برنج ، برنج باید یکدست باشد و هیچ برنج دیگری نباید با این برنج اساسی مخلوط شود. بسیاری از فروشندگان و بازرگانان برای سود بیشتر برنج های مختلف را با هم مخلوط می کنند و آن را با قیمت بالاتر برای برنج می فروشند.

به عنوان مثال ، برنج ندا و طارم تقریباً شبیه یکدیگر هستند و اگر با برنج آشنا نیستید ، می توانید این دو نوع را اشتباه بگیرید. بنابراین برای خرید برنج حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

تفاوت برنج قدیمی و برنج جدید

 برنج تازه وقتی بو می دهد طعم بیشتری دارد.
شفافیت و درخشش بیشتر برنج تازه نسبت به برنج قدیمی است.
برنج قدیمی از برنج تازه گرانتر است.
برنج قدیمی که یک بار روی دست گذاشته شود ، احساس خشکی می کند.
برنج قدیمی از کیفیت پخت بهتری برخوردار است ، بنابراین برنج تازه پس از پخت شل شده و دانه از هم جدا نمی شود و این یکی از دلایل محبوب نبودن برنج تازه است.
برنج قدیمی برخلاف برنج جدید که ظاهری شفاف و براق دارد ، ظاهری مات و تیره دارد ، بنابراین اگر آنها را جمع کنیم کاملاً واضح است.
برنج قدیمی برخلاف برنج جدید که خیلی خوب پخته شده ، عطر و طعم خود را از دست می دهد و این ممکن است برای برخی از مصرف کنندگان مطلوب نباشد.
به همین دلایل ، برنج قدیمی معمولاً گرانتر از برنج جدید است ، زیرا برنج جدید رطوبت را حفظ می کند ، اما برنج قدیمی کاملاً خشک است.

3 نکته هنگام خرید برنج ایرانی

راتون برنج با کیفیت و برداشت دوم

انواع دیگر برنج نیز وجود دارد که از همان رقم است که در محصول اول کاشته می شود ، اما قیمت بالاتری دارد. به عنوان مثال ، قیمت برنج کشت دوم یا با قیمت برنج محصول اول متفاوت است.

برنج راتن پس از برداشت اول و پس از آبیاری ساقه های برنج جمع شده در زمین تولید می شود که یک برنج بسیار مرغوب است و قیمت بالاتری نسبت به برداشت اول دارد. در برداشت دوم برنج ، زمین دوباره شخم زده می شود و مجدداً پیوند می شود و معمولاً در برداشت دوم برنج ، از برنج بدون نام استفاده می شود.

راتون و برنج محصول دوم از کیفیت و عطر بهتری برخوردار هستند ، زیرا در پاییز برداشت می شوند و گرمای زیادی نمی بینند. کشور ما ایران یکی از بهترین و با کیفیت ترین برنج را تولید می کند. برنج ایرانی نه تنها از نظر کیفیت سالم و تولید برنج بلکه از نظر ارزش غذایی نیز در شرایط مطلوبی قرار دارد. بیشترین میزان تولید برنج در 3 استان شمالی مازندران ، گیلان و گلستان است.

فروش عمده برنج

اگر قصد خرید عمده برنج را دارید ، بهتر است فضای ذخیره سازی را فراهم کنید. محل نگهداری برنج برای جلوگیری از آفات باید خشک و خنک باشد. اگر برنج را در محیط مرطوب ، یا در معرض آفتاب نگه دارید ، برنج خیلی زود خراب می شود و برنج را پوک می کند.

یکی از اصلی ترین مزیت های خرید عمده برنج قیمت آن است. هنگام خرید عمده برنج مطمئناً قیمت برنج کمتر خواهد بود و صرفه جویی اقتصادی را برای خریدار فراهم می کند. برای خرید عمده ، شما باید از یک تامین کننده قابل اعتماد استفاده کنید ، زیرا خرید مقادیر زیاد برنج کمی سخت می شود و همه کیسه های برنج خریداری شده قابل بررسی نیستند. شما می توانید با خیال راحت از شاایکوبی دولت آّبادی مرغویترین برنج ایران را دریافت کنید.

برچسب ها: 3 نکته هنگام خرید برنج ایرانی



دیدگاه
دیدگاه شما :