برنج طارم

7/آذر/1396 منابع ومقالات بدون دیدگاه

برنج طارم : نام برنج طارم گرفته شده است از طارم که یکی از شهرستان های استان زنجان می باشد  که در مجاورت استان های گیلان و مازندران قرار دارد البته روستایی نیز به نام طارم سر، در بخش کوچصفهان رشت نیز وجود دارد که در هر دوی آنها کاشت برنج رواج دارد.

برنج های به عمل آمده از این مکان ها را برنج طارم گویند حالا هر کدام با توجه به مکان کاشت وبرداشتش اسم های مختلفی به خود گرفتند مثلا انواع برنج طارم عبارتند از:

  • طارم عطری
  •  طارم صدری
  •  سنگ طارم
  •  طارم هاشمی

البته در آستانه اشرفیه نیز برنجی به نام طارم دم سیاه کشت می شود که همه این اقلام برنج بسیار خوش پخت و خوش طعم می باشند.

مراقبت از برنج طارم

برنج مرغوب باید خشک باشد به طوری که زیر دندان شما له نشود بلکه بشکند. وقتی آن را کف دست می‌ریزید و بو می‌کنید، بوی مطبوعی داشته باشد و دانه‌های آن شکسته نباشند.

 نگهداری برنج طارم

کیسه برنج باید در محل خنک و خشک قرار گیرد. بسیاری از افراد برای جلوگیری از ورود حشرات به داخل کیسه برنج از حبه‌های سیر و نمک استفاده می‌کنند که تا حد زیادی نیز در کاهش آفات برنج موثر است.

برنج طارم

یکی از روستا های شهرستان طارم ،روستای درام است که محل کشت نوع برنج طارم است و این امر به دلیل آب و هوای بسیار مناسب آنجاست.

رودهایی که از رشته کوه های تالش و زنجان  آمده و تمام مزارع آنجا را آبیاری می کند وآبی بسیار سرد دارد که این سردی آب نیز بر طعم و مزه برنج تاثیر فراوانی داده و از همه مهم تر رود قزل اوزن از جوار مزرعه های روستای درام گذشته است و کل مزارع از آب گوارا و زلال این رود استفاده می کند.
 

برنج طارم از نوع مرغوب و بهترین نوع برنج شمال در ایران می باشد .شرایط تهیه برنج بر کیفیت ان تاثیر به سزایی دارد .منطقه و بهداشت محیط و نوع اب مصرفی برای کشت برنج  نیز مهم می باشد .

 شالیکوبی دولتی آبادی با نام تجاری ایران رایس میل ، یک کارخانه تمام اتوماتیک با بروزترین تجهیزات در شهر علی آباد کتول استان گلستان واقع شده است. شما می توانید خرید برنج خود را به صورت خرد و عمده از این کارخانه با خیال راحت انجام دهید.

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :