رقم فجر

20/دی/1396 منابع ومقالات بدون دیدگاه

 رقم فجر : فجر یکی از ارقام پر محصول است که در سال ۱۳۷۷ معرفی و در استان های شمالی کشت میگردد. این رقم برخلاف اکثر ارقام پرمحصول ، تاحدودی کیفی و خاصیت آروما تیک عطری دارد و از طعم مناسبی نیز برخوردار می باشد .

رقم فجر

رنگ دانه برنج سفید کدر و در حال حاضر یکی از کیفی ترین ارقام پرمحصول بوده که در معیار قیمت گذاری خرید تضمینی انواع پرمحصول برنج در گروه یا طبقه یک قرار دارد.که در معیار قیمت گذاری خرید تضمینی انواع پر محصول برنج در گروه یا طبقه یک قرار دارد.

طول دانه قبل از پخت ۸/۰۲ میلی متر و پس از پخت ۱۰/۲۸ میلی متر و نسبت طویل شدن دانه ۱/۲۸ می باشد عرض دانه برنج ۱/۸۸ میلیمتر و درجه حرارت ژلاتینی شدن آن (پائین) حدود 6 و قوام یا غلظت ژل 68 که نشانگر نرم بودن این رقم پس از پخت می باشد .

میزان آمیلوز آن ۲۲/۹ درصد که نزدیک به ارقام کیفی و مطلوب بوده و از عملکردی مناسب و قابل قبولی (حدود 6-6.5 تن شلتوک در هکتار) برخوردار است . راندمان تبدیل این رقم حدود 66درصد و از ارقامی است که دوره رشد و نموان متوسط ( 130 روز) بوده و در مقابل ورس مقاوم و ریزش دانه ندارد.

 شالیکوبی دولتی آبادی با نام تجاری ایران رایس میل ، یک کارخانه تمام اتوماتیک با بروزترین تجهیزات در شهر علی آباد کتول استان گلستان واقع شده است. شما می توانید خرید برنج خود را به صورت خرد و عمده از این کارخانه با خیال راحت انجام دهید. در صورت تمایل امکان ارسال نمونه برنج برای شما وجود دارد. از بهترین برنج شمال می توان به برنج طارم دم سیاه ، برنج هاشمی و برنج فجر، برنج شیرودی ، برنج ندا نام برد. برای خرید برنج شمال به آدرس سایت http://iranricemill.com/ مراجعه کنید.

 

برچسب ها: آشنایی با رقم فجر خرید برنج فجر برنج فجر مرغوب برنج فجر با کیفیت قیمت برنج فجر برنج فجر رقم فجر



دیدگاه
دیدگاه شما :