با خوردن برنج چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

21/اسفند/1400 منابع ومقالات بدون دیدگاه

با خوردن برنج چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟ آیا واقعا خوردن برنج مفید است؟ زمانی که به غذای عالی نیاز دارید، هیچ چیز مانند برنج به دردتان نمی خورد. این دانه می تواند تقریباً هر چیزی را که می توانید در آن پیدا کنید، تکمیل کند و بسته به تنوع، می تواند حاوی مقدار زیادی مواد مغذی تقویت کننده سلامتی باشد که شما را در طول روز پرانرژی نگه می دارد. هیچ کس نمی تواند استدلال کند که اضافه کردن یک ظرف برنج به وعده های غذایی می تواند به شما کمک کند سیر شوید، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که وقتی برنج می خورید واقعاً چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

با تعداد بسیار زیادی از انواع برنج در بازار، یادگیری نکات درونی و بیرونی در مورد آنچه که هر نوع از برنج دارد، بسیار گیج کننده است. اگر عاشق این غلات هستید و می خواهید واقعاً بررسی کنید که پس از خوردن این غذای شگفت انگیز چه اتفاقی برای بدن شما می افتد، انتظار به پایان رسیده است. ما از تعداد معدودی از متخصصان سلامت و تغذیه خواستیم تا در مورد آنچه که با خوردن منظم برنج رخ می دهد، توضیح دهند.

با خوردن برنج چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

1. ممکن است با خوردن برنج دچار التهاب شوید.

التهاب می تواند به سرعت آسیب وارد کند، و اگر برنج را دوست دارید، باید نوع سالم آن را برای مصرف انتخاب کنید.

Trista Best، MPH، RD، LD از Balanced One Supplements می گوید: «برنج سفید یک نسخه متوسط ​​فرآوری شده از برنج قهوه ای است. این فرآیند منجر به این می‌شود که برنج سفید به عنوان یک کربوهیدرات ساده در نظر گرفته شود. این شکل از کربوهیدرات به سرعت تجزیه می‌شود و بلافاصله توسط بدن برای انرژی استفاده می‌شود. اگر متوجه نفخ یا التهاب شدید، ممکن است کربوهیدرات‌های تصفیه شده زیادی مصرف کنید. این به این دلیل است که کربوهیدرات های تصفیه شده یک حالت التهابی در بدن ایجاد می کنند و باعث می شوند بدن آب بیشتری نسبت به معمول ذخیره کند.

برای التهاب کمتر، حتما از برنج قهوه ای لذت ببرید و بررسی کنید آیا برنج قهوه ای فوری به اندازه برنج قهوه ای معمولی سالم است؟ هیچ وقت از برنج های خارجی و تایلندی استفاده نکنید، بهترین برنج ایرانی ، برنج شمال است که ایده آل ترین برنج برای مصرف محسوب می شود.

2. شما با خوردن برنج احساس گرسنگی نخواهید کرد.

جای تعجب نیست که برنج با این همه وعده غذایی همراه است. این دانه به لطف ساختار غذایی منحصربه‌فردش، می‌تواند احساس سیری بیشتری در شما ایجاد کند و از لحظه‌ای که وارد بدن می شود، اثر می‌گذارد.

مگان سدیوی، RD، LN گفت: "برنج حاوی مقدار زیادی فیبر است که می تواند به شما کمک کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید." برنج قهوه‌ای حاوی فیبر بیشتری نسبت به برنج سفید است و زمانی که شما آن را مصرف می‌کنید، بدن شما از سطوح فیبر برای حفظ عملکرد روان دستگاه گوارش استفاده می‌کند.

با خوردن برنج چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

3. ممکن است افزایش قند خون را تجربه کنید.

اگر نیاز به پیگیری سطح گلوکز خون خود دارید، تقسیم برنج در هر وعده غذایی ضروری است.

دکتر مگان وونگ، می‌گوید: «در مدت کوتاهی پس از خوردن یک وعده برنج، قند خون شما افزایش می‌یابد – اما میزان و سرعت افزایش آن به نوع برنجی که می‌خورید بستگی دارد. قند خون شما افزایش می یابد زیرا برنج منبع کربوهیدرات است و تمام کربوهیدرات ها در نهایت به قند تجزیه می شوند.

وونگ ادامه می دهد: «به طور کلی، برنج سفید دانه کوتاه ، قند خون را بالاترین و سریع ترین افزایش می دهد – این شامل برنج سوشی، برنج یاسمن، برنج چسبنده و برنج کالروز است. اما برنج دانه بلند - حتی اگر سفید باشد - برای ثابت نگه داشتن قند خون بهتر است.

وانگ همچنین توضیح می دهد که دو نوع کربوهیدرات مختلف در برنج وجود دارد: آمیلوز و آمیلوپکتین.

وونگ می گوید: برنج دانه بلند آمیلوز بیشتری دارد که نسبت به آمیلوپکتین در حفظ ساختار خود بهتر است. این بدان معناست که هر دانه برنج دست نخورده تر است و جویدن و هضم آن به زمان بیشتری نیاز دارد و روند کلی گوارش را کند می کند. برنج قهوه ای دانه بلند بهترین گزینه برای لذت بردن از برنج بدون افزایش قند خون است زیرا فیبر اضافی آن را کند می کند. هضم را حتی بیشتر کاهش می دهد."

4. باکتری های روده برنج را دوست خواهند داشت.

ما اغلب تمام باکتری‌های مفیدی را که در دستگاه گوارش ما زندگی می‌کنند فراموش می‌کنیم، اما خوشبختانه، برنج به مراقبت از این موجودات میکروسکوپی کمک می‌کند، حتی اگر فراموش کنیم.

دکتر لیندسی آلن، گفت: "اگر برنج پس از پختن سرد شود، نشاسته آن نشاسته مقاوم تبدیل می شود." بدن ما نمی تواند تمام نشاسته را جذب کند و هضم نشده وارد روده بزرگ می شود، جایی که باکتری های خوب ما را تغذیه می کند. نشاسته مقاوم همچنان قند خون ما را افزایش می دهد، اما بسیار آهسته تر و تدریجی تر. آن عوارض جانبی افزایش و کاهش سطح قند خون را تجربه کنید.

آلن می گوید: «افزودن سرکه به برنج باعث کاهش بیشتر جذب می شود. یک نمونه کامل از این ترکیب برنج، برنج سوشی است.

با خوردن برنج چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

5. با خوردن برنج ممکن است احساس یبوست کنید.

اگر واقعاً عاشق خوردن زیاد برنج هستید، ممکن است با پیامد غیرمنتظره‌ای روبرو شوید که هرگز آن را با مقدار کم برنج مرتبط نخواهید کرد.

Diana Gariglio-Clelland، می گوید: برنج سفید، پوست، سبوس و جوانه دانه را حذف می کند و محتوای فیبر و مواد مغذی آن را کاهش می دهد. فیبر به منظم بودن روده کمک می کند، بنابراین خوردن مقادیر زیادی از غلات کم فیبر مانند برنج سفید ممکن است منجر به یبوست شود.

6. ممکن است افزایش وزن را تجربه کنید.

وقتی غلات فرآوری شده می خوریم، باید مراقب باشیم که زیاده روی نکنیم، در غیر این صورت باید انتظار داشته باشیم که چند سایز اضافه کنیم این مورد در همه غلات مشترک است.

لیزا ریچاردز، CNC می‌گوید: «برنج سفید سطحی از فرآوری را پشت سر گذاشته است که محتوای سبوس و جوانه آن را از بین می‌برد. این دو عنصر که حذف شده‌اند شامل بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی مهم، به‌ویژه ویتامین‌های E، B و فیبر هستند. وقتی برنج سفید مصرف می‌شود، بدن آن را سریع‌تر پردازش می‌کند، که منجر به رضایت کمتر و نیاز به خوردن بیشتر می‌شود. این در نهایت منجر به پرخوری و افزایش وزن می شود."

اگر عاشق برنج هستید اما نمی خواهید چاق شوید، نترسید! اگر به یاد داشته باشید که باید در حد اعتدال غذا بخورید و میزان ورود برنج به بدنتان را مدیریت کنید، می توانید به راحتی از این عارضه جانبی ناخواسته جلوگیری کنید.

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :