آیا برنج برای بدنسازی مفید است؟

14/اسفند/1400 منابع ومقالات بدون دیدگاه

آیا برنج برای بدنسازی مفید است؟ بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران برنج سفید را به دلیل محتوای قند بالاتر و جذب سریعتر آن برای حمایت از تمرین و رشد عضلانی ترجیح می دهند، اما هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد برنج قهوه ای برای این اهداف اثر پایین تری دارد. افزایش وزن بدون چربی بیشتر تحت تأثیر مصرف کل و تمرین است. البته بدنسازان باید توجه کنند برنج پاکستانی و برنج خارجی برای این مورد مناسب نیست، مطمئنا خرید برنج ایرانی و خرید برنج شمال در این موارد بیشتر توصیه می شود.

آیا می توانید با برنج عضله سازی کنید؟

فواید آن بسیار ساده است: شما را حجیم کرده و بدنتان را سوخت رسانی می کند. پروتئین بالای مرغ به بازسازی فیبرهای عضلانی آسیب دیده کمک می کند در حالی که محتوای کربوهیدرات برنج جایگزین سطوح گلیکوژن ماهیچه ها و سوخت گیری می شود. ایده آل برای یک وعده غذایی بعد از تمرین.

آیا برنج برای بدنسازی مفید است؟

آیا خوردن برنج بعد از تمرین مشکلی ندارد؟

کربوهیدرات ها سطح گلیکوژن تخلیه شده شما را دوباره پر می کنند، به شما انرژی می دهند و به بدن شما کمک می کنند تا با خستگی مبارزه کند. کینوا، جو، برنج قهوه ای و سایر غلات کامل گزینه های برتر هستند.

آیا برنج برای حجیم کردن خوب است؟

برنج سفید را می توان یکی از بهترین غذاها برای افزایش ماهیچه دانست. در هر وعده حجم بالایی از کربوهیدرات ها را فراهم می کند و یک پرکننده آسان است. برای یک وعده غذایی عالی بعد از تمرین، برنج را با مقداری سبزیجات و یک پروتئین ترکیب کنید.

آیا برنج برای افزایش وزن مفید است؟

برنج یک منبع کربوهیدرات مناسب و کم هزینه برای کمک به افزایش وزن است. فقط 1 فنجان (158 گرم) برنج سفید پخته شده 204 کالری، 44 گرم کربوهیدرات و چربی بسیار کمی دارد. برنج همچنین نسبتاً کالری متراکم است، به این معنی که شما به راحتی می توانید مقدار زیادی کربوهیدرات و کالری را از یک وعده به دست آورید.

آیا برنج برای بدنسازی مفید است؟

چرا بدنسازان برنج سفید را ترجیح می دهند؟

بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران برنج سفید را به دلیل محتوای قند بالاتر و جذب سریعتر آن برای حمایت از تمرین و رشد عضلانی ترجیح می دهند، اما هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد برنج قهوه ای برای این اهداف پایین تر است. افزایش وزن بدون چربی بیشتر تحت تأثیر مصرف کل و تمرین است.

چه غذایی چاق می کند؟

در اینجا فهرستی از 10 ماده غذایی که بسیار چاق کننده هستند، آورده شده است.

جوش شیرین. نوشابه قندی ممکن است چاق کننده ترین چیزی باشد که می توانید وارد بدن خود کنید. ...
قهوه شیرین شده با شکر. قهوه می تواند یک نوشیدنی بسیار سالم باشد. ...
بستنی. ...
پیتزای آماده. ...
شیرینی و دونات. ...
سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی. ...
کره بادام زمینی. ...
شیر کاکائو.

آیا برنج واقعا مضر است؟

بسیاری از مردم برنج سفید را یک کربوهیدرات «خالی» یا «بد» می دانند زیرا با حذف سبوس و جوانه، مواد مغذی خود را از دست می دهد. با این حال، برنج سفید به طور معمول با مواد مغذی اضافه شده مانند آهن و ویتامین های B غنی شده است. بنابراین در حالی که برنج قهوه ای مواد مغذی بیشتری نسبت به برنج سفید دارد، برنج سفید همچنان مغذی محسوب می شود.

آیا می توانید در 3 روز با برنج وزن اضافه کنید؟

بله، افزایش وزن در یک روز بسیار امکان پذیر است. با این حال، این احتمالاً به جای افزایش چربی واقعی، احتباس آب، محتویات مثانه یا معده شما، یا پیامد یک عامل تأثیرگذار دیگری است که باعث تغییر ترازو می شود.

آیا برنج برای بدنسازی مفید است؟

برنج قهوه ای برای بدنسازی

چند استدلال وجود دارد که باید به نفع برنج قهوه ای به عنوان برنج اصلی رژیم غذایی شما ارائه شود. فرقی نمی‌کند که ورزش می‌کنید، روی بدنسازی تمرکز می‌کنید، یا فقط از برنج به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم‌تر استفاده می‌کنید، برنج قهوه‌ای می‌تواند فواید زیادی برای سفره به همراه داشته باشد.

به عنوان برنج سبوس دار، سبوس روی خود برنج باقی می ماند. هضم غلات کامل بیشتر طول می کشد و حاوی فیبر نامحلول بیشتری است که به سلامت روده کمک می کند. این ترکیب به این معنی است که شما برنج کمتری می خورید تا احساس سیری کنید، نسبت به برنج سفید معمولی برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد و مواد مغذی بیشتری از برنج دریافت خواهید کرد.

تاثیر برنج سفید برای بدنسازی

بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان برنج سفید را به عنوان بهترین نوع برنج برای استفاده به عنوان بخشی از رژیم غذایی بدنسازی یا تمرینی یاد می کنند.

بزرگترین فایده برنج سفید در واقع کمبود سبوس آن است. سبوس هضم را کند می کند، اما با برنج سفید، می خواهید آن را در سریع ترین زمان ممکن هضم کنید تا به ماهیچه های خود سوخت رسانی کنید و مواد مغذی لازم برای ریکاوری و التیام پس از تمرین را به آنها بدهید. این باعث می شود برنج سفید بهترین برنج - حداقل بین این دو - برای خوردن به عنوان پایه غذای بعد از تمرین باشد.

یکی دیگر از مولفه‌های جالب این است که مطالعه‌ای که در دانشگاه اوزاکای ژاپن انجام شد، نشان داد که برنج قهوه‌ای حاوی مواد ضد مغذی بیشتری است، این ترکیبات موجود در غذاها هستند که مانع از جذب سایر مواد مغذی می‌شوند. برنج قهوه ای حاوی مقادیر بیشتری از این مواد مانند اسید فیتیک است که توانایی شما را در جذب روی، آهن، کلسیم و منیزیم مهار می کند. بنابراین، در حالی که برنج قهوه‌ای ممکن است مقدار بیشتری از این مواد مغذی داشته باشد، بدن شما در واقع با هر فنجان برنجی که می‌خورید، مقدار کمتری از آنها را جذب می‌کند.

در نظر گرفتن شاخص گلیسمی در بدنسازی

شاخص گلیسمی اندازه گیری سرعتی است که بدن شما کربوهیدرات ها را از یک منبع مشخص دریافت می کند و آنها را به قند خون تبدیل می کند. شاخص گلیسمی بالاتر به این معنی است که ماده غذایی سریعتر به قند خون تبدیل می شود که منجر به سطوح انرژی بالاتر و افزایش انرژی و همچنین خرابی های احتمالی می شود. شاخص گلیسمی پایین تر برای بدن سخت تر است و به طور کلی برای شما بهتر است، اما ممکن است مدت بیشتری در سیستم شما باقی بماند. به طور کلی، غذاهای با GI پایین بهتر هستند، اگرچه همیشه فضایی برای غذاهای با GI بالا در برنامه تمرینی برای استفاده به عنوان سوخت وجود دارد.

شاخص گلیسمی برنج

برنج باسماتی یکی از پایین‌ترین نسخه‌های برنج با شاخص گلیسمی است که دامنه آن در مقیاس GI پایین است. برنج قهوه‌ای در مقیاس بالاتر است، به این معنی که می‌تواند سریع‌تر انرژی بیشتری به شما بدهد، اما سریع‌تر نیز کاهش می‌یابد.

آیا برنج برای بدنسازی مفید است؟

آرسنیک در برنج

یکی از نگرانی‌هایی که برخی از افراد با افزودن برنج به رژیم غذایی خود دارند، آرسنیک است. آرسنیک یک عنصر طبیعی و یک ماده معدنی فلزی است و به طور طبیعی در سراسر جهان یافت می شود. در خاک است، در هوا است، در آب است، و هر جای دیگر. این ماده توسط انسان در برخی از انواع آفت کش ها و کودها استفاده می شود، اما برای انسان نیز سمی است. مسمومیت با آرسنیک خطرناک است.

این چه ربطی به برنج دارد؟ مشخص شده است که برنج تقریباً نسبت به هر غذای دیگری که می خوریم، حاوی سطوح بالاتر آرسنیک است، حتی غذاهای دریایی و آب میوه ها، که تمایل به آرسنیک بیشتری نسبت به سایر غذاها دارند. برخی افراد می ترسند که خوردن برنج بیشتر به معنای خوردن آرسنیک بیشتر است و در نتیجه خطر مسمومیت با آرسنیک را افزایش می دهد.

در حالی که این از نظر فنی درست است، و در واقع افرادی که رژیم غذایی پر برنج دارند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی کم برنج دارند، آرسنیک بیشتری در بدن خود دارند، آیا واقعاً ارزش نگرانی دارد؟

1. قبل از پختن برنج خود را برای مدت طولانی خیس کنید. حداقل سه ساعت طبق برخی توصیه ها.

2. قبل از پختن برنج خود را کاملا بشویید. این نه تنها نشاسته را کاهش می دهد، بلکه آرسنیک سطحی را نیز از بین می برد.

3. پخت برنج را در آب بیش از حد لازم در نظر بگیرید. وقتی برنج تمام شد، باید مطمئن شوید که آب اضافی را تخلیه کنید، بنابراین این روش ایده آلی برای پلوپز نیست، اما برای پخت روی اجاق گاز بهتر است.

4. علاوه بر این، می توانید با برنج شمال که کمترین میزان آرسنیک را در بین برنج های طبیعی دارد، استفاده کنید.

نتیجه

بنابراین، به عنوان یک نتیجه نهایی، شما باید کدام برنج را انتخاب کنید؟ آیا برنج سفید در بدنسازی برای شما سالم تر و بهتر است یا باید به سراغ برنج قهوه ای بروید؟

پاسخ واقعی این است که واقعاً مهم نیست. تفاوت هایی بین آنها وجود دارد، اما این تفاوت ها تا حد زیادی حداقل است. اگر به ویژه نگران آرسنیک هستید یا نگران دریافت فیبر بیشتر هستید، احتمالاً برنج سفید بهترین گزینه است. اگر از برنج سفید ملایم خسته شده اید و می خواهید چیزی با طعم بیشتری در آن داشته باشید، برنج قهوه ای بهترین راه است. و، البته، همیشه می توانید ترکیب و هماهنگ کنید. با برنج سفید بعد از تمرین و برنج قهوه ای به عنوان بخشی از وعده های غذایی همراه شوید و رژیم غذایی خود را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. این کاملاً به شما بستگی دارد و اینکه چه گونه های برنجی را در اختیار دارید.

منابع :

https://moviecultists.com/is-rice-good-for-bodybuilding
https://bodypass.net/nutrition/basmati-brown-rice-bodybuilding/

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :