برنج بینام چیست؟

25/اسفند/1399 منابع ومقالات بدون دیدگاه

برنج بینام چیست؟ #برنج_بینام از انواع برنج پرمحصول است که حاصل تغییرات ژنتیکی بر برنج ایرانی می باشد. برنج بینام بعد از کشت و آزمایش در زمین های استان مازندران، قابلیت بالای خود را برای تولید در زمین های کشاورزی ثابت کرد. از این رو در استان های مازندران به کشت #برنج_بینام پرداختند که کیفیت برنج بینام مازندران در مقایسه با شهرهای دیگر بهتر است. به طور معمول پس از برداشت برنج کشت اول، کشاورزان مازندرانی از برنج بینام برای کشت دوم استفاده می کنند. علت استفاده از #برنج_بینام در کشت دوم، مقاومت بالای این برنج در برابر سرمای هوا می باشد. زیرا برنج بینام در برابر سرما مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و زودتر به بار می نشیند. کاشت برنج بینام از اوایل مرداد ماه آغاز و در اوایل آبان ماه برداشت می شود.برنج بینام پس از پخت طعم و کیفیت خوبی دارد و اندازه دانه خام برنج بینام در حدود 6.5 میلی متر و طول دانه پخته برنج بینام در حدود 10 میلی متر می باشد. در خصوص عطر برنج بینام باید افزود که این برنج از عطر و بوی متوسطی برخوردار است.

قیمت روز برنج بینام

در کل برنج بینام به دلیل پر محصول بودن ان از سایر انواع برنج ایرانی پایین تر است. در حالیکه از سطح متوسطی از عطر و بو، طعم و کیفیت پخت خوب برخوردار است. در کل ظاهر برنج بینام درشت ولی کوتاه است. قیمت روز برنج بینام را به راحتی با چند کلیک در سایت های فروش برنج می توانید بیابید و با اطمینان خاطر برای #خرید_برنج_بینام اقدام کنید.

قیمت برنج بی نام مازندران

به طور کلی برنج بینامی که در مازندارن کشت می شود بیشتر مورد استقبال خریداران است. علت فروش بالای برنج بی نام مازندران را می توان شرایط محیطی دانست. از این رو قیمت برنج بی نام مازندران کمی از سایر انواع برنج های بینام بالاتر است.

برنج بینام چیست؟

خرید برنج بینام

برای #خرید_برنج_بینام بهتر است از فروشگاه های اینترنتی معتبر اقدام کنید. زیرا به دلیل کیفیت های متفاوت برنج بینام، فروشندگان مختلف، بازه های قیمتی مختلفی را ارائه می دهند که نمی توان به هیچ کدام اعتماد کرد. لذا بهترین راه خرید برنج از فروشگاه های آنلاین است که بتوانید قیمت روز برنج را داشته باشید و به راحتی برای خرید برنج اقدام نمایید.

ویژگی های ظاهری برنج بینام

درباره ظاهر برنج بینام در ابتدای امر به قد دانه کوتاه ان می توان اشاره کرد. طول دانه قبل و بعد پخت برنج بینام به ترتیب 6.5 و 10 میلی متر است که مشخص می باشد که بعد از پخت از قدکشی خوبی برخوردار است.

برنج بینام گرد بوده  و از برنج هایی مانند برنج طارم و برنج صدری شفاف تر است. رنگ برنج بینام تیره نبوده و در کل ویژگی های ظاهری آن مطلوب است. اما اگر به طعم، عطر و کیفیت بالا می اندیشید، برنج طارم، برنج هاشمی، صدری، برنج دم سیاه و سایر انواع برنج های ایرانی دیگر انتخاب بهتری برای شماست.

تفاوت برنج بینام کشت اول و  برنج کشت دوم

تفاوت فاحش برنج بینام کشت اول و کشت دوم به دلیل نوع کشت برنج بینام می باشد. این تفاوت برنج بینام را در طعم، عطر و پخت برنج یافت. همین پارامتر ها علت تفاوت در قیمت برنج بینام کشت اول و کشت دوم را رقم می زنند.  تفاوت برنج بینام کشت اول و کشت دوم را در ادامه کامل تر بررسی می کنیم:

برنج بینام چیست؟

  • پخت برنج بینام

مهم ترین و اولین تفاوت برنج بینام کشت اول و کشت دوم در پخت برنج بینام است. در واقع برنج بینام کشت دوم بهترین پخت را در میان برنج های بینام دارد. برنج بینام کشت دوم در حد خوبی قد می کشد اما پخت برنج بینام کشت اول به کیفیت پخت برنج بینام کشت اول نیست.

البته در صورتی که برنج بینام کشت اول بین 8 تا 10 ماه در انبار خشک شود و به برنج کهنه تبدیل شود، پخت خوبی را نسبت به برنج بینام کشت اول تازه دارد و کیفیت پخت آن می تواند با با برنج بینام کشت دوم رقابت کند.

  • ظاهر برنج بینام

برنج بینام کشت اول با برنج بینام کشت دوم در ظاهر نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند. سایز برنج بینام کشت اول و برنج بینام کشت دوم یکسان است اما رنگ برنج بینام کشت اول سفید و روشن است مانند برنج طارم هاشمی. درحالیکه رنگ برنج بینام کشت دوم سبز رنگ می باشد.

  • عطر و بوی برنج بینام

تفاوت دیگر برنج بینام کشت اول با برنج بینام کشت دوم را می توان در عطر و طعم برنج یافت. عطر برنج بینام کشت دوم بسیار خوب است و نمی توان با عطر برنج بینام کشت اول آن را مقایسه نمود.

درک تفاوت برنج بینام کشت اول و کشت دوم به شما در خرید برنج کمک خواهد کرد. اما نوع دیگری از برنج وجود دارد که در اکثر مواقع با برنج بینام اشتباه گرفته می شود. این برنج، برنج امراللهی است که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

برنج بینام چیست؟

تفاوت برنج بینام با برنج امراللهی

برنج امراللهی نیز مانند برنج بینام از ارقام پرمحصول و زودرس است که با کشت در زمین های کشاورزی مازندران مورد استقبال برای کشت قرار گرفته است. استفاده از  برنج امراللهی در کشت دوم به دلیل مقاومت بالای ان در برابر سرمای هوا در پاییز می باشد. قابلیت تولید برنج امراللهی همانند برنج بینام بالاست.

رنگ دانه های برنج امراللهی همانند برنج بینام سفید و شفاف است. اما تفاوت برنج بینام با برنج امراللهی در این است که رنگ برنج امراللهی کشت دوم نزدیک به سبز رنگ است.  هم چنین پس از طبخ برنج امراللهی دانه های آن گرد و متورم می شوند.

قیمت برنج امراللهی در مقایسه با برنج بینام

قیمت برنج امراللهی در بازار با توجه به قرار گیری در دسته برنج های پرمحصول، از قیمت بالایی برخوردار نیست. البته کیفیت برنج امراللهی نیز قابل مقایسه با برنج طارم، هاشمی، دم سیاه، طارم هاشمی و انواع برنج ایرانی نیست. اگر به دنبال برنجی با کیفیت بالا برای مصرف خانوار خود هستید، بهتر است برای خرید برنج طارم، هاشمی و انواع برنج های ایرانی اقدام کنید.

برچسب ها: عطر و بوی برنج بینام ظاهر برنج بینام پخت برنج بینام برنج کشت دوم برنج بینام کشت اول تفاوت برنج بینام کشت اول و برنج کشت دوم ویژگی های ظاهری برنج بینام قیمت برنج بی نام مازندران قیمت روز برنج بینام خرید برنج بینام قیمت برنج بینام برنج بینام چیست؟ تفاوت برنج بینام با برنج امراللهی



دیدگاه
دیدگاه شما :