تفاوت بین برنج ایرانی و برنج باسماتی کدام بهتر است؟

4/مهر/1400 منابع ومقالات بدون دیدگاه

تفاوت بین برنج ایرانی و برنج باسماتی : برنج باسماتی نوعی برنج دانه بلند است که از کوهپایه های هیمالیا سرچشمه می گیرد و به طور سنتی در غذاهای هندی و سایر غذاهای آسیای جنوبی سرو می شود. برنج باسماتی که اغلب در کنار انواع غذاها ، گوشت های دم کرده یا بو داده یا به عنوان عنصر اصلی در بریانی کلاسیک سرو می شود ، گاهی اوقات به صورت ساده سرو می شود اما اغلب با زردچوبه یا زعفران مزه دار می شود ، که هر دو رنگ زرد مشخصی را به همراه دارد. برنج باسماتی وقتی پخته می شود کمی نرمتر از برنج ایرانی است ، در حالی که برنج ایرانی مغذی تر است.برای خرید برنج ایرانی درجه یک مستقیم از کارخانه به صفحه فروشگاه اینترنتی ایران رایس میل مراجعه کنید.

برنج باسماتی چیست؟

مانند همه برنج ها ، برنج باسماتی در رنگهای قهوه ای و سفید موجود است ، نوع سفید آن با حذف سبوس (که پوست بیرونی یا پوشش هر دانه است) از نسخه قهوه ای و همچنین جوانه ، که دانه ای است تولید می شود. باعث رشد گیاه برنج می شود و قسمت نشاسته ای سفید باقی می ماند.

از نظر ساختاری ، برنج باسماتی طولانی ترین دانه ها را در بین برنج ها دارد و به دلیل طولانی شدن در حین پخت معروف است. همچنین بسیار باریک است ، دارای انتهای نوک تیز است و نه انتهای گرد یا کدر.

دانه های باسماتی : سبک و کرکی

برخی از دستور العمل ها نیاز به خیساندن برنج باسماتی قبل از پختن آن دارند ، اما این کاملا اشتباه است. برنج باسماتی با کیفیت بالا طی دو سال فرآیند نگهداری را به طور خاص انجام می دهد تا آن را تا حد ممکن خشک کند ، که به نوبه خود طعم ها و عطرهای متمایز آن را متمرکز می کند.

خیساندن آن همه اینها را از بین می برد ، در عین حال برنج را چسبناک تر می کند ، که برعکس چیزی است که یک باسماتی مناسب باید تهیه شود. در واقع ، برنج باسماتی بخاطر قوام سبک و کرکی آن بسیار ارزشمند است و دانه ها جدا از اینکه به هم چسبیده باشند ، جدا از هم باقی می مانند.

از طرف دیگر ، شستشوی آن قبل از پخت و پز ایده خوبی است ، زیرا به حذف نشاسته از سطح دانه ها کمک می کند که برنج پخته را محکم می کند

تفاوت بین برنج ایرانی و برنج باسماتی.

نحوه پخت برنج باسماتی

با توجه به تأکید بر کرکی و نه چسبندگی ، تعجب آور نیست که برنج باسماتی معمولاً با استفاده از روش پخت تهیه می شود که بدون در نظر گرفتن تنوع ، پفکی ترین و کم چسب ترین برنج را تولید می کند ، و این از طریق کته است.

البته می توانید معمولاً برنج باسماتی را از طریق جوشاندن یا پختن در پلوپز تهیه کنید ، اما اگر می خواهید آن را در تمام شکوه معطر خود تجربه کنید ، روش کته تنها راه پیش رو است.

خوشبختانه روش کته به اندازه کافی ساده است ، اگرچه به یک یا دو مرحله اضافی نیاز دارد. برنج پخته شده را در روغن ، همراه با پیازهای ریز خرد شده و سایر معطرها برمی گردانیم ، سپس آب گوشت یا آبگوشت داغ را اضافه می کنیم و کل قابلمه را که محکم پوشانده شده به فر منتقل کرده و آن را می پزیم تا تمام مایع جذب شود.

در غذاهای سنتی هندی مانند بریانی کلاسیک ، پلو را با افزودن ادویه جات ترشی جات مانند فلفل دلمه ای ، انیسون ستاره ای ، غلاف هل کامل و چوب دارچین به همراه عصاره قبل از انتقال به فر طعم دار می کنند.

نحوه خرید و نگهداری برنج باسماتی

در حالی که شکل سنتی باسماتی در هند و پاکستان رشد می کند ، چند هیبرید تولید شده در ایالات متحده وجود دارد که با نام هایی مانند Texmati و Calmati شناخته می شوند. همچنین ، ترکیبی از برنج باسماتی و یاسمن معروف به یاسمتی ، که دانه نرم باسماتی را با طعم مغذی تر یاسمن ترکیب می کند ، نیز یافت می شود.

همه این انواع در رنگهای سفید و قهوه ای موجود است. چه نوع سنتی و چه یکی از انواع دورگه را انتخاب کنید ، پخت انواع برنج قهوه ای بیشتر طول می کشد. و در مورد ذخیره آن ، عمر مفید نسخه های سفید به طور قابل توجهی طولانی تر است ، زیرا اسیدهای چرب موجود در سبوس برنج می توانند در نهایت فاسد شده و خراب شوند

تفاوت بین برنج ایرانی و برنج باسماتی.

از طعم دلپذیر و عطری برنج ایرانی لذت ببرید

ایران با مساحت 620 هزار هکتار از سطح زیر کشت برنج ، یکی از قطب های تولید برنج در سراسر جهان است. برنج ایرانی غذای مورد علاقه ایرانیان است و آنها از آن به عنوان عنصری در بسیاری از غذاها استفاده می کنند. در حقیقت ، ایرانیان به برنج تولیدی خود بسیار افتخار می کنند و معتقدند که برنج کشت شده در سایر کشورها با برنج ایرانی مطابقت ندارد. پختن برنج یکی از ویژگی های اساسی یک آشپز خوب در فرهنگ ایرانی است. اساساً پخت برنج به گونه ای که نه خیلی آبکی باشد و نه خیلی خشک ، دغدغه اصلی سرآشپزهای ایرانی است.

ویژگی های برنج ایرانی خوب پخته شده

در فرهنگ ایرانی ، برنج خوب پخته با نرمی نسبی و انبساط کامل مشخص می شود. در واقع ، هر دانه برنج باید بدون وجود چسبندگی از سایر دانه ها متمایز باشد. برای داشتن یک ظرف برنج خوب پخته ، کارهایی باید انجام شود. ابتدا آشپز باید به خوبی از میزان آب و روغن اضافه شده به برنج مطلع باشد. در مرحله بعد ، آشپز باید از حرارت کافی که برای پخت برنج استفاده می کنند مطلع باشد. آشپزها همچنین باید درب قابلمه را با درب مناسب بپوشانند. سرانجام ، آشپزها باید بدانند چه زمانی قابلمه را از فر خارج کرده تا خنک شود.

برنج ایرانی در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد

با این حال ، قبل از رفتن به آشپزی ، سرآشپزها باید از خواص برنجی که می خرند آگاه باشند. برنج تقریباً در تمام شهرهای کشاورزی ایران کشت می شود. اگرچه دانه های برنج کشت شده در سراسر کشور یکسان است ، اما همه برنج های ایرانی طعم و عطر یکسانی ندارند. در واقع آب و خاکی که کشاورزان برای کشت برنج استفاده می کنند و همچنین شرایط آب و هوایی منطقه کشت می تواند بر طعم ، طعم و روش پخت برنج تأثیر بگذارد. بنابراین ، قبل از یادگیری نحوه پخت برنج ایرانی ، ایرانیان باید ویژگی های برنج درجه یک را بدانند

تفاوت بین برنج ایرانی و برنج باسماتی.

برنج شمال بهترین برنج ایرانی

انواع ارقام برنج در ایران وجود دارد ، اما برنج کشت شده در شمال ایران یکی از بهترین آنها است. ایرانیان می دانند که برنج تازه برداشت شده قبل از یک سالگی درجه یک محسوب نمی شود. در حقیقت ، برنج های قدیمی تر ، بهتر و خوشمزه تر هستند. برنج بی کیفیت با مقدار آب مورد استفاده در پخت مشخص می شود. به عبارت دیگر ، برنج با کیفیت پایین به مقدار کمتری آب نیاز دارد در حالی که برنج با کیفیت بالا به مقدار بیشتری در طول پخت نیاز دارد.

روشهای پخت برنج در ایران

در ایران برنج به سه روش مختلف تهیه می شود: کته ، چلو و پخته (در پلوپز). در کته ، مقدار آب و نمک بستگی به کیفیت برنج دارد. پس از ریختن آب در قابلمه و افزودن مقداری نمک ، قابلمه را روی اجاق می گذاریم تا آب بخار شود. در مرحله بعد ، اجاق گاز را کم کردیم و اجازه دادیم برنج به آرامی بپزد. در روش پخت چلو ، ما ابتدا برنج را برای چند ساعت در آب و نمک خیس می کنیم. سپس برنج را چند دقیقه در آب جوش ریخته و بعد آبکش می کنیم. در نهایت برنج آبکش شده را با آب سرد آبکشی می کنیم.

نحوه سرو برنج ایرانی

پخت و پز و برنج بخشی اساسی از فرهنگ غذایی ایرانیان را تشکیل می دهد. مارک های رستوران ممتاز با برنج ایرانی که سرو می کنند مشخص می شود. به طور مشابه ، میزبان برنج با کیفیت بالا یا خانواده ها در مهمانی ها سرو می کنند ، نشانه مهمان نوازی آنها است. به همین دلیل است که وقتی ایرانی ها شخصی را به آنجا دعوت می کنند ، معمولاً برنج ضروری است.

در ایران ، زعفران هنگام افزودن پلو نیز یک افزودنی ضروری است. ایرانیان بیشتر هنگام افزودن مهمان یا رفتن به رستوران برای صرف غذا از این افزودنی استفاده می کنند. در هر مورد ، زعفران از نظر میزبان یا صاحب رستوران جزء ضروری محسوب می شود.

برنج معمولاً یک تکه کره به همراه دارد ، مخصوصاً وقتی کباب آن را همراهی می کند.

نکته دیگر درباره فرهنگ مصرف برنج این است که ایرانیان برنج را به روش های مختلف سرو می کردند. به عنوان مثال ، زرده تخم مرغ را به برنج اضافه کرده و قبل از سرو خوب مخلوط می کنیم. اما امروزه به ندرت می توانید کسی را مشاهده کنید که برنج خود را با زرده تخم مرغ میل کند. در عوض ، کره ذوب شده هنوز به عنوان یک افزودنی در غذاهای برنجی محبوب است. به همین دلیل برنج در اکثر رستوران های ایرانی معمولاً یک تکه کره دارد ، مخصوصاً وقتی کباب آن را همراهی می کند

نظر گردشگران و توریست ها درباره برنج ایرانی.

شما ، به عنوان یک گردشگر ، قطعاً در کشور خود برنج داشته ایداما برنج ایرانی قطعاً به عنوان بهترین برنجی که در طول زندگی خود داشته اید در حافظه شما ماندگار شده است. برنج ممتاز ایرانی به دلیل کیفیت بالای آن است معمولاً بسیار گران است و به همین دلیل است که بسیاری برنج ایرانی را با برنج هندی جایگزین می کنند که نه خوشمزه است و نه سالم.

برچسب ها: قیمت برنج هندی باسماتی 1121 برنج gtc چیست برنج استیم چیست انواع برنج باسماتی برنج باسماتی خوبه خواص برنج باسماتی برنج 1121 یعنی چه قیمت برنج باسماتی



دیدگاه
دیدگاه شما :