چگونه از برنج شکسته و یا نیم دانه مراقبت کنیم

6/شهریور/1400 منابع ومقالات بدون دیدگاه

چگونه از برنج شکسته و یا نیم دانه مراقبت کنیم ؟ نحوه ی مصرف برنج شکسته درغذا ها و فواید مصرف آن : به چه برنجی شکسته گفته می شود؟ قیمت برنج شکسته چقدر است؟ خرید برنج شکسته ارزان قیمت از شالیکوبی دولت آبادی ، انواع زیادی از برنج وجود دارد که اغلب در غذا های ایرانی  و جهانی ترجیح داده می شود . این گونه ها با توجه به شکل و ویژگی دانه های آن ها نامگذاری شده اند . برنج شکسته با دانه های کوچک خود جلب توجه می کند . از دانه های شکسته برنج های شمال ایران به دست می آید . شکسته برنج ایرانی به دلیل مرغوبیت بالای آن معمولا در دسر ها و پودینگ ها و همینطور تهیه کته مصرف فراوان دارد.

از برنج شکسته یا نیم دانه کجا استفاده می شود؟

از برنج شکسته در تهیه سوپ ، بسته بندی ، غذاهای شکم پر و غذا های سبزیجات استفاده می شود . علاوه بر این ، دسر پودینگ برنجی که همه دوست دارند و از آن لذت می برند با استفاده از برنج شکسته تهیه می شود .

قیمت برنج شکسته چقدر است؟

در حالی که برنج در کارخانه ها بسته بندی می شود ،شکسته ها جداگانه بسته بندی می شوند . بنابراین ، با قیمت مناسب به افراد فروخته می شود . برنج شکسته نباید بد یا ناسالم تلقی شود . برعکس ، تمام ویتامین های موجود در برنج معمولی در برنج شکسته نیز یافت می شود . فقط شکل و اندازه متفاوت است.

برنج آب و هوای مرطوب و معتدل را دوست دارد. این تنها غلاتی  است که در آب رشد می کند . بیش تر در مناطق شمالی کشور ما کشت می شود .

برنج شکسته چگونه نگه داری می شود ؟

می توانید برنج شکسته خود را که از بازار به صورت کیسه ای خریداری می کنید ، در بسیاری از سوپ ها ، غذا  ها و دسر ها استفاده کنید . اما ابتدا باید به چند نکته در مورد نحوه نگهداری آن توجه کنید .

اول از همه ، توصیه می کنیم به تاریخ تولید برنج شکسته توجه کنید . زیرا برنج شکسته که مدت زیادی در قفسه ها مانده، ممکن است کهنه باشد یا خواص خود را از دست داده باشد .

برنج شکسته شده باید از کیسه خارج کرده  و در یک ظرف شیشه ای قرار گیرد . مهم است که شیشه مرطوب نباشد. روش کیسه پارچه ای که مادران ما قبلا استفاده می کردند نیز برای ایجاد تهویه ی هوا  برنج بسیار مناسب است .

در آشپزخانه ، مکان هایی که گرم و دور از نور خورشید هستند برای نگهداری برنج ایده آل هستند . نباید آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. می توانید در کابینت های سرد آشپزخانه و انبار نگهداری کنید . علاوه بر این ، صحیح است که آن ها را در کنار مواد غذایی معطر یا مواد شوینده در یک کابینت نگه ندارید .

از برنج شکسته چگونه در غذاها استفاده کنیم؟

برنج شکسته که به دلیل ساختار دانه های کوچکی دارد ، یک غلات بسیار رایج در آشپزخانه شما است. شما می توانید غذا های بسیار متنوعی با آن درست کنید .

سوپ برنج با برنج شکسته یک سوپ بسیار خوشمزه و بسیار غنی از ویتامین است . سوپ دوغ اسفناج با برنج شکسته تهیه می شود . ترکیب بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی با این سوپ ممکن است .

اگر قصد دارید کوفته آبدار درست کنید ، می توانید در کوفته هایی که ورز می دهید از برنج شکسته استفاده کنید . از آن جا که سایر انواع برنج دانه درشت هستند ، ممکن است هنگام تورم کوفته های شما را بشکنند ، اما در برنج شکسته با چنین مشکلی روبرو نخواهید شد .

از برنج شکسته برای تهیه دلمه ی  کلم استفاده می شود . همچنین از آن برای ساختن دلمه ی  برگ مو از برنج  شکسته استفاده می شود . دلیل این ترجیح ها این است که  مقرون به صرفه است و دانه های آن کوچک است .

می توانید از برنج شکسته در انواع دلمه استفاده کنید . در سبزیجاتی مانند فلفل ، بادمجان ، کدو سبز بسیار مفید است. می توانید از این نوع برنج در غذا های سبزیجاتی مانند تره ، بادمجان یا کلم استفاده کنید .

پودینگ برنج که یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین دسرهای شیر است ، با برنج شکسته تهیه می شود . وقتی جوشانده شود ، دانه های ریز متورم می شوند و دسر شما با نشاسته موجود در برنج کمی تیره  می شود .

چگونه از برنج شکسته و یا نیم دانه مراقبت کنیم

فواید برنج شکسته

برنج ، که دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است ، برای سلامت انسان بسیار مفید است. ویتامین های موجود در برنج معمولی در برنج شکسته نیز یافت می شود . برنج شکسته  چه فوایدی دارد ؟ حالا بیایید نگاهی بیندازیم :

برای بسیاری از انواع سرطان مفید است . از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند .
برای مغز ما مفید است .
سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند.
این به ویژه برای رشد استخوان کودکان مفید است . بنابراین ، پس از شش ماهگی نوزادان ، با برنج و آرد برنج تغذیه می شوند.
از سوء هاضمه جلوگیری می کند.
عملکرد صحیح سیستم روده را تضمین می کند.
قند خون را تنظیم می کند.

برنج شکسته برای چه چیزی مفید است؟

همانطور که همه می دانند ، ضربان قلب اثرات مثبتی بر سلامت انسان دارد . برنج شکسته که به عنوان ذخیره کربوهیدرات و پروتئین شناخته می شود ، برای بسیاری از بیماری ها مفید است . برنج شکسته برای چه چیزی مفید است ؟ اگر به آن نگاه کنیم زیبایی های زیادی پیش روی ماست .

1. مهم ترین آن ها برای سرطان روده بزرگ ، رحم و سینه مفید است . به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین ب برای سیستم ایمنی بدن مفید   است  .

2. از ما در برابر بیماری آلزایمر محافظت می کند.  افراد را از افسردگی دور می کند . کلسیم و فسفر موجود در برنج  برای سلامت استخوان بسیار مهم هستند  .

3. سلامت پوست و ناخن را می توان با مصرف برنج شکسته به دست  آورد. تعادل مایعات بدن را می توان با برنج به دست آورد ، که مانع از اسهال  می شود. برنج  باعث می شود چربی های بدن  به انرژی تبدیل شوند . برنج شکسته تاثیرات مثبتی بر بهبود زخم ها دارد .

ویتامین ها در برنج شکسته :

برنج شکسته که در آب و هوای مرطوب و گرمسیری رشد می کند ، مغذی و رضایت بخش است. از آن جا که در کشور ما اغلب مصرف می شود ، چین ، هند و ژاپن از جمله کشور هایی هستند که بیش از حد برنج مصرف می کنند . در حقیقت ، برنج در بیش تر غذا های محلی کشور های خارجی استفاده می شود .

ویتامین های موجود در این برنج ویتامین سی ، ویتامین ب 3 ، میتامین ب 1، ویتامین ب 2 ، دی و آ است  .

کالری برنج شکسته :

با توجه به این که ما این مدل برنج را در غذا های روز مره بسیار استفاده می کنیم و حکم تاج سر را دارد متاسفانه با توجه با کالری موجود در آن اصلا برای رژِم های غذایی مناسب نیست .

100 گرم برنج شکسته حاوی 348 کالری است . از آن جا که از آن در غذا های سبزیجات و گوشت استفاده می کنید  ، میزان کالری به طور طبیعی افزایش می یابد .

منبع :

https://www.haberso.com/haber/5869388/kirik-pirinc-nasil-saklanir-yemeklerde-kullanimi-ve-sagliga-faydalari

 

 

 

برچسب ها: قیمت برنج لاشه سرلاشه برنج لاشه برنج برنج لاشه برنج نیم دانه برنج شکسته



دیدگاه
دیدگاه شما :