برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی ؟

14/فروردین/1400 منابع ومقالات بدون دیدگاه

برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی؟ تفاوت برنج هاشمی و طارم چیست؟ خرید برنج طارم یا خرید برنج هاشمی ؟ برنج طارم و برنج هاشمی از بهترین انواع برنج ایرانی هستند که بیشتر در استان های شمالی ایران کشت می شوند. هم برنج طارم و هم برنج هاشمی از پرفروش ترین برنج های ایرانی هستند که هر ایرانی می داند که عطر و طعم این برنج ها بی نظیر هستند. در خرید برنج ایرانی سوال های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها این است که برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی؟ در پاسخی کوتاه باید بگوییم که برنج طارم و برنج هاشمی هر کدام خواص مختص خود را دارند که آن ها را از دیگری متمایز می کند. در این مطلب با برنج طارم و هاشمی و اینکه برنج هاشمی بهتره یا طارم همراه ما باشید.

پیش از صحبت درباره اینکه برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی و پرداختن به تفاوت های برنج هاشمی و طارم باید بدانیم که برنج طارم چیست؟ و برنج هاشمی چیست؟ در ادامه با این دو موضوع شروع می کنیم.

برای اطلاع از قیمت برنج هاشمی و یا خرید برنج طارم به صفحه فروشگاه برنج ما مراجعه کنید. تمام قیمت ها بروز هستند و سفارشات شما در سریع ترین زمان ممکن ارسال می شود. امکان تست محصول در بسته بندی های کوچک نیز وجود دارد.

برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی

برنج طارم چیست؟

برنج طارم از بهترین و مرغوب ترین برنج های ایرانی است که نخستین بار در شهر طارم استان زنجان کشت شد. در حال حاضر برنج طارم در استان های شمالی مانند مازندران، گلستان و گیلان نیز کشت می شود. استان های شمالی به دلیل قرارگیری در نزدیکی دریای خزر و آب و هوای فوق العاده ای که دارند بستر خوبی برای پرورش برنج طارم می باشند. شکل ظاهری برنج طارم با دانه هایی بلند و کشیده و رنگ متمایل به سفید کرم می باشد.

برنج هاشمی چیست؟

برنج هاشمی مانند برنج طارم از بهترین برنج شمال کشور می باشد که اولین بار توسط آقای هاشمی زاده در استان گیلان کشف شده است. در خرید برنج باید بدانید که قیمت برنج هاشمی با قیمت برنج طارم تفاوت چندانی ندارد اما از برنج کشت دوم ارزان تر است. برنج هاشمی فریدونکنار و برنج هاشمی آستانه اشرفیه بهترین نوع برنج هاشمی می باشند.

برنج طارم هاشمی چیست؟

برنج طارم هاشمی نوعی از برنج ایرانی است که از ترکیب بذر رنج طارم و هاشمی به دست می آید. این برنج یک گونه خاص نیست بلکه از ترکیب دو نوع برنج حاصل می شود. برنج طارم هاشمی فریدونکنار و بابلسر در نوبت اول بسیار معروف است. برنج طارم هاشمی دانه های بلند و نازک دارد و برنگ آن نیز کرم رنگ است.

برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی

تفاوت برنج طارم و برنج هاشمی چیست؟

برای اینکه بدانیم برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی باید بدانیم که تفاوت های برنج طارم و برنج هاشمی در چیست؟ با این وجود که خرید برنج طارم و برنج هاشمی از بهترین انتخاب ها هستند به تفاوت های این دو گونه برنج ایرانی می پردازیم.

تفاوت ظاهری دانه های برنج هاشمی و طارم

برای خرید برنج طارم یا خرید برنج هاشمی باید بدانید که از لحاظ شکل ظاهری، دانه های هر دو نوع برنج بلند و کشیده و رنگ آن ها سفید رو به کرم می باشد. تنها تفاوت ظاهری که می توانیم برای برنج طارم و هاشمی قائل شویم در این است که دانه های برنج هاشمی اندکی چاق تر از دانه های برنج طارم می باشد.پس این تفاوت ظاهری را در خرید برنج مد نظر داشته باشید.

تفاوت در کیفیت پخت برنج هاشمی و طارم

تفاوت دیگر برنج طارم و برنج هاشمی را پس از پخت برنج می توان دید. برنج هاشمی پس از پخت چرب تر و نرم تر هستند برخلاف دانه های برنج طارم که پس از پخت خشک تر و سفت تر هستند. برای خرید برنج طارم یا خرید برنج هاشمی این سلیقه شماست که از کدام برنج خریداری کنید.

تفاوت شالی های برنج طارم و برنج هاشمی

تفاوت دیگر برنج طارم و برنج هاشمی را در شالیزارهای برنج می توان جستجو کرد. برنج هاشمی ساقه های باریک و بلند دارد. از این رو کرم ها و حشرات در آن ها وارد نمی شوند. همینطور دم شلتوک های برنج هاشمی قرمز است. این دو، تفاوت ظاهری در شالی برنج طارم و هاشمی می باشند.

انواع برنج طارم

برنج طارم مانند بعضی از برنج های دیگر انواعی دارند. از انواع برنج طارم می توان به برنج طارم هاشمی، طارم صدری، طارم سنگی، طارم امراللهی، طارم عسگری و طارم  دیلمانی اشاره نمود. تشخیص انواع برنج طارم را هر کسی نمی تواند انجام دهد بلکه فقط کشاورزان حرفه ای و کارشناسان خرید و فروش برنج این دانش را دارند. برای خرید برنج نیز بهتر است با کارشناسان خرید برنج مشورت کنید و سپس برای خرید برنج اقدام نمایید.

انواع برنج هاشمی

انواع برنج هاشمی از سوالات متعدد در خرید برنج می باشد. باید بدانید که برنج هاشمی تنها یک نوع دارداما اشکال مختلفی دارند. به این صورت که برخی از برنج ها هاشمی دانه های ریز، بعضی دانه های بلند و یا چاق دارند.

برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی

نحوه تشخیص برنج هاشمی

برنج هاشمی برنجی عطری است
رنگ برنج هاشمی سفید رو به کرم می باشد
ساقه های شالی برنج هاشمی بلند و باریک است
ساقه های شالی برنج هاشمی در برابر کرم های ساقه خوار مقاومت بالایی دارند
دم شلتوک برنج هاشمی قرمز رو به قهوه ای می باشد

خواص برنج طارم

برنج طارم از بهترین نوع برنج های ایرانی می باشد. برنج طارم فریدونکنار از معروف ترین برنج طارم می باشد که طرفداران زیادی نیز دارد. در رابطه با خواص برنج طارم باید بدانید که

برنج طارم از خوش خوراک ترین برنج های شمال می باشد

برنج طارم هضم آسانی دارد و به عبارتی روی دل نمی ماند

جسبندگی یا ترک خوردگی برنج طارم پس از پخت بسیار پایین است

قیمت برنج طارم

قیمت برنج طارم را می توان از انواع برنج بالاتر دانست. برای خرید برنج برای مصرف سالانه و مصرف خانوار افراد ترجیح می دهند از برنج طارم خرید کنند اما در مواردی که کیفیت برنج در حد عالی مد نظرتان نیست و به دنبال خرید برنج با قیمت مناسب و پایین تر هستید خرید برنج فجر و ... گزینه های پیش روی شماست.

قیمت برنج طارم هاشمی

قیمت برنج هاشمی از برنج طارم کمتر نیست. قیمت برنج هاشمی را می توان به علت برچسب سالم ترین برنج ایرانی دانست. همانطور که در این متن بارها گفتیم، حشرات و کرم های ساقه خوار به دلیل نازک بودن ساقه های شالی برنج هاشمی نمی توانند به این گیاه نفوذ کنند از این رو برنج هاشمی به کودهای شیمیایی کمتری احتیاج دارد. در نهایت خرید برنج شمال بهترین انتخاب برای خرید برنج  مصرف روزانه می باشد.

برنج گیلان بهتره یا مازندران ؟

برنج گیلان بهتره یا مازندران از تکراری ترین و اشتباه ترین سوال ها در خرید برنج می باشد. این سوال اشتباه است چون برنج مازندارن یا برنج گیلان هر کدام انواع و اقسامی دارد که با توجه به محل کشت، آب و هوا، نوع رسیدگی و بسیاری از پارامتر ها عطر و بو، طعم، کیفیت پخت مختلفی دارند. درواقع خرید برنج مازندارن و یا خرید برنج گیلان کاملا سلیقه ای است. نکته حائز اهمیت این است که استان های مازندران و گیلان با توجه به بستر مناسبی که برای کشت انواع برنج ایرانی دارند بهترین برنج های شمال را تولید می کنند.

برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی

بهترین برنج مازندران چیست ؟

همه نوع برنج هایی که در مازندارن کشت می شوند از یک شرایط آب و هوایی برخورداند و کیفیت خوبی نیز دارند. اما برنج های نوبت دوم یا برنج چین دوم که پس از برداشت برنج در نوبت اول کشت می شوند را می توان بهترین برنج مازندران دانست. برنج های کشت دوم نوع خاصی ندارند و از انواع برنج های طارم، هاشمی، امراللهی و بینام که دارای طبع گرم می باشند استفده می شود. برنج کشت دوم بابلسر و برنج کشت دوم فریدونکنار از بهترین برنج های نوبت دوم مازندارن می باشند.

بهترین برنج گیلان چیست ؟

برنج هاشمی بهترین برنج گیلان است که عطر و طعم فوق العاه ای پس از پخت برنج دارد.

خرید برنج اینترنتی

برای خرید برنج اینترنتی باید از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی معتبر و مطمئن اقدام کنید. زیرا تشخیص برنج به همین سادگی نیست و خرید برنج از فروشگاه های معتبر بهترین کار است. برای خرید برنج سالانه یا برای مصارف در مراسمات می توانید از فروشگاه اینترنتی برنج ایران رایس میل اقدام کنید.

برچسب ها: برنج طارم چیست برنج طارم دم سیاه چیست برنج طارم دم سیاه برنج طارم هاشمی آیا برنج هاشمی تراریخته است برنج طارم بهتره یا برنج هاشمی ؟ Tarom Hashemi rice قیمت برنج طارم قیمت برنج طارم هاشمی



دیدگاه
دیدگاه شما :