چرا برنج شمال پرفروش است؟

20/دی/1399 منابع ومقالات بدون دیدگاه

چرا برنج شمال پرفروش است؟ برنج یکی از اقلام پر مصرف در آسیا بخصوص در کشور ما ایران می باشد بطوریکه وعده های اصلی ایرانیان برای صرف غذا از پخت برنج تشکیل می شود. در بازار برنج انواع متنوعی از برنج های خارجی مانند پاکستانی و هندی و ... تا برنج های شهرهای مختلف ایران موجود می باشد اما در این بین یکی از پر فروش ترین برنج های ایرانی، برنج شمال می باشد که طرفداران بسیاری دارند و این نوع برنج را به برنج های دیگری ترجیح می دهند، البته باید بگوییم با توجه به کیفیت بالایی که برنج های شمال دارند دارای قیمت بالایی نیز هستند که افراد تمایل بیشتری به خرید برنج شمال حتی با قیمت گران تر دارند. حال در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم علت این همه محبوبیت برنج شمال در کشور و خارج از کشور چیست و چرا برنج شمال پروفروش است؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا علل پرفروش بودن برنج شمال را برای شما بیان کنیم:

بهترین برنج ایرانی برای کدام شهر است؟

به صورت میانگین در 17 استان ایران برنج کشت می شود. استان هایی که سطح زیر کشت بیشتری دارند شامل گیلان ، مازندران ، گلستان ، خوزستان ، اصفهان و خراسان شمالی می باشند. اما همیشه برای خریداران تشخیص این که کدام برنج ایرانی بهتر است و یا بهترین برنج ایرانی در کجا کشت می شود سخت بوده است.بر اساس تجربه فروشگاه برنج دولت آبادی برنج هایی که در استان های شمالی پخت می شوند بیشترین آمار فروش را دارند زیرا اکثر مردم ایران معتقدند برنج شمال خوش طعم تر و معطرتر است. همچنین برنج شمال برای پذیرایی در مجالس نیز پخت بهتری دارد و بیشتر قد می کشد. برنج شمال انواع مختلفی دارد که در ادامه به بیان آن می پردازیم.

چرا برنج شمال پرفروش است؟

انواع برنج شمال

انواع برنج های مرغوب شمال کشور را بیشتر بشناسید.

برنج دمسیاه استخوانی برنجی با عطر، طعم و ری بسیار زیاد یکی از برنج های مرغوب در خطه ی شمال کشور است.

طارم سرد یا طارم سنگی یکی دیگر از انواع برنج های خوب ایرانی است که همانند دمسیاه دارای ویژگی های متمایز کننده نسبت به دیگر انواع برنج ها هستند.

از انواع برنج های مرغوب دیگر شمال کشور میتوان به زرددم، حسن سرایی، برنج هاشمی و برنج طارم اشاره کرد که جز بهترین برنج های کشور به حساب می آیند.

اما برای تشخیص این برنج ها باید چه کاری انجام دهیم؟ برای تشخیص راهی به جزء امتحان برنج ها و مقایسه آنها با یکدیگر نیست چون این نوع برنج ها از لحاظ ظاهر بسیار شبیه به هم هستند و به راحتی نمیتوان آنها را از هم تشخیص داد.در مقالات قبلی روش هایی را برای تشخیص انواع برنج شمال برای بیان کردیم اگر تمایل دارید تا از اینگونه روش ها استفاده کنید می توانید مقاله مربوطه را جستجو کنید و مطالعه فرمایید. جهت خرید انواع برنج ایرانی میتوانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

چرا برنج شمال پرفروش است؟

بهترین برنج عطری ایرانی

شاید جالب باشد که بدانید برنج عطر ایرانی بهترین کالای تجاری شمال است که ایرانی های زیادی به مصرف آن علاقه مند هستند و در تمام نقاط کشور کسبه و تجار به خرید و فروش این محصول می پردازند. باتوجه به اینکه برنج عطری ایرانی از انواع مختلفی برخوردار می باشد در این قسمت از مقاله ما ابتدا شما را با انواع برنج های عطری آشنا می کنیم و سپس بهترین برنج عطری ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد و در نهایت شما می توانید انتخاب خود را  برای خرید بهترین برنج عطری ایرانی نهایی کنید و خریدتان را از فروشگاه اینترنتی ما انجام دهید.جهت خرید انواع برنج عطری ایرانی میتوانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

همانطور که می دانید در شمال کشورمان برنج های زیادی کشت می شوند و از بین تمامی آن ها موارد زیر شامل دسته بندی های برنج عطری شمال ایران می باشند:

  • انواع برنج طارم
  • برنج هاشمی
  • برنج علی کاظمی
  • برنج زردم دم
  • برنج حسن سرایی

صد در صد و بدون هیچ تردیدی باید بگوییم که برنج صدری دم سیاه سرد عطری قوی تر از تمامی برنج های با کیفیت دیگر دارد و بهترین گزینه با بیشترین عطر در بین برنج های ایران می باشد. این نوع دم سیاه بسیار کم کشت می شود و فقط در روستا های اطراف رشت تولید می شود. برای خرید این برنج حتما از طریق فروشندگان معتبر اقدام نمایید.

چرا برنج شمال پرفروش است؟

چرا برنج شمال پرفروش است؟

همانطور که برای شما در ابتدای مقاله بیان کردیم یکی از پر مصرف ترین اقلام در ایران برنج ایرانی مخصوصا برنج شمال می باشد که بعنوان وعده های غذایی پخت می شود و بر سر سفره ایرانیان قرار می گیرد. این محبوبیت فقط به کشور ما ختم نمی شود بلکه کشورهای دیگر نیز از پخت برنج ایرانی و برنج شمال نهایت لذت و رضایت را دارند بصورتیکه همین امر باعث شده تا برنج شمال به عنوان یکی از پر فروش ترین برنج های ایرانی در بازار داخلی و خارجی معرفی شود اما آیا همین دلیل برای فروش بیشتر آن کافی می باشد یا دلایل دیگری باعث شده تا برنج شمال تبدیل به پرفروش ترین برنج شود؟ در این قسمت از مقاله به پاسخ این پرسش که چرا برنج شمال پرفروش است؟ می پردازیم و برای شما بصورت مفصل توضیح می دهیم که چه ویژگی هایی باعث پرفروش شدن برنج شمال می شود و این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد:

1. عطر و بو خوب و قابل قبول برنج شمال : باید بگوییم یکی از دلایلی که باعث فروش بیشتر برنج شمال می باشد عطر و بو و طعم عالی و قابل توجه این نوع برنج می باشد. بطوریکه عطر و بوی این نوع برنج ها ستودنی و بوییدنی و مسحور کننده می باشد.برنج شمال به دلیل شرایط کشت و آب و هوای سالم آن دارای کیفیت بالایی در عطر و طعم می باشند بطوریکه حین پخت این برنج از عطر پخش شده آن حتما سیر خواهید گرنه تر خواهید شد و تمایل بیشتری به چشیدن برنج شمال خوش عطر و طعم دارید.

2. ری و کشیدگی برنج شمال در هنگام پخت : شاید برایتان جالب باشد که بدانید برنج های خوب شمال ، در هنگام پخت به خوبی قد می کشند و از آن چه که هستند، بهتر و زیباتر به نظر خواهند رسید. تراکم آنها در هنگام پخت به خوبی افزایش پیدا می کند و این امر به دلیل این ویژگی آنهاست که افزایش قد و طول ( یا همان ری مناسبی دارند. همه گروه های اصلی موجود در بازار شمال که جزو گروه برنج های برتر می باشند، از جمله خانواده برنج های هاشمی ، دم سیاه و طارم ، این خصوصیت و ویژگی را با اندکی تفاوت دارند و دارای ری و کشیدگی مناسبی در هنگام طبخ و پخت می باشند. و دلیل دومی که باعث شده است تا برنج شمال در بازار به عنوان پر فروش ترین برنج شناخته شود همین ویژگی آن می باشد.

3. ماندگاری خوب برنج شمال برای وعده های بعدی: بسیاری از افراد در دهه 60 معتقد بودند گل سرسبد شالیزارهای برنج شمال برنج خزر بوده است،اما اکنون دیگر در کمتر جایی از شمال این نوع برنج پیدا می شود،علت کم یابی آن در بازار برنج هم به این دلیل می باشد که بعد از پخت و استفاده دیگر نمی توانستید در وعده های غذایی بعدی استفاده کنید و به بیان ساده تری این نوع برنج ماندگاری خوبی نداشت و افراد باید باقی مانده برنج پخت شده خود را یا به حیوانات می دادند یا دور میریختند که اسراف به حساب می آمد و رفته رفته تمایل افراد برای خرید برنج خزر کاهش یافت و دلیلی شد تا کشاورزان دیگر از این نوع برنج در زمین های شالی خود کشت نکنند.

اما در مقابل شما برنج هاشمی را بپزید و بگذار بر روی گاز و فردا صبح، دوباره مراجعه کنید و آن را استفاده کنید،بخوبی متوجه خواهیدشد که هیچ تغییری در برنج ایجاد نشده است و مانند برنج تازه پخت می باشدو  همان طور سالم و تازه مانند روز قبل باقی می ماند. کمی هم اگر آب به آن اضافه کنید و به آن مقدار اندکی حرارت و گرما هم بدهید، دیگر انگار نه انگار که دیروز پخته شده است.همین ماندگاری خوب برنج شمال برای وعده های بعدی غذایی دلیل خوبی شده است تا افراد برای خرید برنج های شمال تشویق شوند و باعث افزایش نرخ فروش برنج شمال شود.

4. داشتن ظاهر خوب برنج شمال : بهتر است بدانید که طبق آمار در کشور بهترین و عالی ترین و برترین برنج های شمال از استان های گیلان و مازندران و گلستان، دارای ظاهر خوب  و مشتری پسند هستند. اگرچه ویژگی های قبلی ای که گفته شد ، ( عطر و کشیدگی و ماندگاری) ، مشخصات و صفات مهم تری نسبت به این مورد هستند؛ ولی ظاهر خوب و برازنده و دارای خرد و شکستگی کم نیز در بهترین برنج های ایرانی شمال ایران ، می تواند نمادی از عالی ترین کیفیت آنها باشد ؛ این نکته در مورد انواع گوناگون برنج های شمال صدق می کند و همین ویژگی یکی دیگر از عواملی می باشد که باعث فروش بالا و بیشتر برنج شما شده است.

چرا برنج شمال پرفروش است؟

نکته مهم در خرید برنج شمال

در انواع برنج ایرانی با توجه به محیط و شرایط کشت می توان بهترین و مرغوب ترین برنح ایرانی را انتخاب کرد و در سبد غذایی خانواده قرار بگیرد. به شرط آن که شرایط آب و دما و هوا و کاشت ، چه آنهایی که قابل کنترل توسط کشاورز است و چه آنهایی که به کشاورز ربطی ندارد و به شرایط دیگر بستگی دارد، با هم دیگر هماهنگ و خوب کار کند و برنجی برتر و عالی و بهتر از دیگر برنج ها را به شما خریداران تحویل بدهد. ما از کشاورزان عزیز این انتظار را داریم که با کشت برنج های مرغوب در هر کجای کشور و توجه به شرایط آب و هوایی بهترین نوع برنج را به بازار عرضه کنند تا با توجه به بالا بودن کیفیت آن فروش تمامی برنج های ایرانی مانند برنج شمال افزایش پیدا کنند و بازر برنج خارج را نیز در دستان پر قدرت خود بگیرند.

برچسب ها: از کجا برنج شمال بخریم قیمت برنج شمال بهترین برج شمال چرا برنج شمال پرفروش است؟ برنج معطر ترین برنج شمال



دیدگاه
دیدگاه شما :